|
|
کدخبر: ۱۶۲۲۲۷

در گفت وگو با تسنیم اعلام شد

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی مشکلات کنونی اقتصاد کشور را متاثر از عوامل درونی و بیرونی دانست و گفت: اگر رویه های کنونی اقتصاد کشور را اصلاح کنیم، رشد مستمر، تورم تک رقمی و ثبات اقتصادی قابل دستیابی است.

عباس شاکری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیمبا بیان اینکه یکی از مهم ترین عوامل بیرونی، تحریم ها است، گفت: اینکه برخی معتقدند تحریم ها بی اثر بوده است، حرف درستی نیست. چرا که مردم در متن جامعه و زندگی روزمره خود آثار آن را به خوبی لمس می کنند.
وی خاطر نشان کرد: پاشنه آشیل اقتصاد ایران نفت است چون که اقتصاد کشور بیش از ۵۰ درصد به نفت وابسته است.
شاکری با بیان اینکه این تمام ماجرا نیست، گفت: مدیریت صحیح اقتصاد کشور، عامل درونی است که موجب مشکلات کنونی در اقتصاد شده است.
وی در ادامه گفت: دولت دهم می توانست امور را به گونه ای مدیریت کند که اثرات تحریم ها به حداقل کاهش یابد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: به اعتقاد من دو عامل اصلی نابسامانی اقتصاد کشور تحریم ها و عدم تدبیر درست و سوء مدیریت در اقتصاد است.
وی گفت: در زمانی که به سبب تحریم ها با محدودیت فروش نفت مواجه بودیم، می توانستیم معاملات سوداگرانه ارز را کنترل و محدود کنیم و اجازه ندهیم تقاضای کاذب در بازار ایجاد شود.
شاکری تصریح کرد: اگر رویه های کنونی اقتصاد کشور را اصلاح کنیم، رشد مستمر، تورم تک رقمی و ثبات اقتصادی قابل دستیابی است.
وی در پایان با تاکید بر این نکته که با وفور درآمدهای نفتی توسعه محقق نمی شود، گفت: توسعه نیازمند اصلاحات نهادی و ساختاری است.
شاکری افزود: سرمایه گذاری محور توسعه نباید باشد، بلکه اصلاحات ساختاری و نهادی باید صورت گیرد.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار