|
|
کدخبر: ۱۶۲۳۱۱

عملکرد کارگزاران بورس نشان می دهد

خبرگزاری تسنیم: تعداد ۱۰ شرکت کارگزاری بیش از ۴۶ درصد کل ارزش معاملات بازار سرمایه را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم؛ ارزش کل خرید و فروش ۹۴ کارگزار فعال بورس اوراق بهادار تهران در سال ۹۲، بالغ بر یک میلیون ۹۲۸ هزار و ۳۹۶ میلیارد ریال بود که دادوستدهای پارسال را در ۱۷ میلیون و ۱۲۹ هزار نوبت معاملاتی انجام داده اند.
ارزش خرید و فروش خرد و بلوک نیز در سال گذشته بیش از ۱۴۰۵ هزار میلیارد ریال معادل ۷۳ درصد کل معاملات بوده است و ارزش خرید و فروش عمده و سایر هم ۵۲۲ هزار و ۹۰۱ میلیارد ریال معادل ۲۷ درصد از معاملات را شامل می شود.
همچنین از کل معاملات سال گذشته، ۳۰۴ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال خرید و فروش الکترونیکی بوده که حدود ۴۰ درصد از کل معاملات الکترونیکی این مدت در ۵ کارگزاری انجام شده است و به ترتیب کارگزاری های مفید با ۲۳.۸۷ درصد، آگاه با ۶.۱۶ درصد، بانک کشاورزی با ۵.۳۱ درصد، نهایت نگر با ۲.۴ درصد و بانک ملت با ۲.۱۹ درصد رتبه های اول تا پنجم را به نام خود ثبت کردند.
بعلاوه این که در سال گذشته از ۹۴ کارگزار فعال در بورس، ۹۱ کارگزار در معاملات آنلاین فعال بوده اند.

* ۴۶ درصد از کل معاملات در اختیار ۱۰ کارگزار
این گزارش می افزاید: در سالی که گذشت تعداد ۱۰ شرکت کارگزاری بیش از ۴۶ درصد کل ارزش معاملات را به اختصاص خود دادند که شرکتهای کارگزاری بانک ملت با ۱۲.۳۳ درصد، کارگزاری بانک ملی ایران با ۶.۱۲ درصد، کارگزاری مفید با ۵.۲۳ درصد، کارگزاری آگاه با ۴.۲۱ درصد، کارگزاری بانک رفاه کارگران با ۴.۱۲ درصد و کارگزاری صبا تامین با ۳.۸۵ درصد در رتبه های اول تا ششم این جدول قرار دارند.
همچنین شرکت های کارگزاری عمران فارس با ۲.۹۹ درصد، کارگزاری خبرگان سهام با ۲.۶۸ درصد، کارگزاری بهگزین با ۲.۵۳ درصد و کارگزاری حافظ با ۲.۵۱ درصد در مکان های هفتم تا دهم این فهرست جای دارند.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار