|
|
کدخبر: ۱۶۲۳۳۶

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در گفت وگو با تسنیم خبر داد:

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تلاش برای ارائه طرح جدیدی درخصوص مرخصی زایمان معلمان گفت: در آموزش و پرورش به دنبال تصویب قانونی هستیم که اگر یک معلم در طول سال نیاز به مرخصی زایمان داشت بتواند آن سال تحصیلی را مرخصی بگیرد.

سید محمد بطحایی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیمدر پاسخ به این پرسش که بسیاری از زنان معلم تقاضای افزایش مرخصی زایمان را از ۶ ماه به ۹ ماه دارند در این زمینه چه برنامه ای دارید؟ اظهار داشت: در آموزش و پرورش به دنبال تصویب قانونی هستیم که اگر یک معلم زن در طول سال نیاز به مرخصی زایمان داشت بتواند آن سال تحصیلی را مرخصی بگیرد.

وی افزود: اگر بتوان از همان ابتدای سال تحصیلی جایگزین معلمی کرد که می خواهد به مرخصی زایمان برود می توان این طرح را اجرا کرد و دیگر مجبور نیستیم که وسط سال تحصیلی به دنبال پیدا کردن نیرو برای جایگزین کردن باشیم که این موضوع به نفعر فرهنگیان نیز است.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح نیاز به قانون داریم، گفت: آموزش و پرورش با سایر ادارات متفاوت است چرا که اگر یک معلم به عنوان مثال بعد از ۵ ماه حضور در کلاس درس، مرخصی زایمان بگیرد در فرآیند یادگیری مشکل ایجاد می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار