|
|
کدخبر: ۱۶۲۳۳۷

در معاملات امروز

خبرگزاری تسنیم: در پایان معاملات امروز بازار سرمایه شاخص رشد ۸۷۵ واحدی را به ثبت رساند که بیشترین رشد شاخص بورس در سال ۹۳ است.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم؛ پس از پایان معاملات ۱۷ روزه فروردین امسال که بازار سهام کاهش ۴۷ و ۴۸ درصدی حجم و ارزش معاملات و نیز سقوط ۴۸۵۵ واحدی شاخص بورس را به خود دید، سرانجام در اولین روز دومین ماه اولین فصل سالجاری بیشترین رشد شاخص بورس به ثبت رسید و با افزایش ۸۷۵ واحدی، دماسنج بازار سهام به ارتفاع ۷۵ هزار و ۳۵ واحدی بازگشت.
همچنین در روزجاری ۵۰۵ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۱۵۷ میلیارد تومان در ۵۵ هزار توبت معاملاتی دادوستد شد و نمادهای معاملاتی شبندر، فولاد و وغدیر بیشترین تاثیر مثبت و ونیکی، شیراز و فروس بیشترین تاثیر منفی را بر حرکت شاخص بورس داشتند.
توقف نمادهای معاملاتی شرکت های گروه صنعتی سپاهان و جام دارو و نیز بازگشایی نماد معاملاتی حق تقدم شرکت بانک کارآفرین و فرآوری مواد معدنی ایران از دیگر اتفاقات بازار سرمایه در روزجاری بود.
سازمان خصوصی سازی هم که پیش تر با انتشار آگهی اعلام کرده بود بلوک ۱.۱۱۵ درصدی سهام شرکت ایران خودرو شامل ۱۰۷ میلیون و ۹۱ هزار سهم را به قیمت پایه هر سهم ۲۶۴۶ ریال در روز ۱۶ اردیبهشت در بورس عرضه می کند امروز اعلام کرد که از انجام این عرضه منصرف شده است.
بر اساس این گزارش؛ بیشترین رشد شاخص در سالجاری بر می گردد به روز سه شنبه، ۱۹ فروردین که دماسنج بورس ۳۹۸ واحد رشد داشت و بیشترین افت آن هم مربوط می شود به روز یکشنبه ۲۴ فروردین که نماگر بازار سهام با کاهش ۱۵۸۱ واحدی از ارتفاع ۷۶ هزار و ۵۰۱ به ۷۴ هزار و ۹۲۰ واحد سقوط کرد.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار