|
|
کدخبر: ۱۶۲۳۶۷

سخنگوی ستاد بیمه سلامت همگانی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی ستاد بیمه سلامت همگانی از ثبت نام بیش از ۲۰۰ هزار نفر در سایت بیمه سلامت تا ساعاتی پیش خبر داد.

مهدی میرشاه ولد در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: ثبت نام برای بیمه سلامت همگانی از بامداد امروز آغاز شده و تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر در سایت www. bimesalamat. ir ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: سرعت ثبت نام افراد در این سایت بالا بوده و همین امر باعثشد که این پایگاه به لحاظ فنی با مشکلاتی روبرو شود که البته برطرف شد، با توجه به نبود محدودیت در زمان ثبت نام از متقاضیان درخواست می کنیم که برای ثبت نام عجله نکنند، چرا که این پایگاه تا زمان ثبت نام آخرین فرد بیمه نشده آماده خدمت رسانی است.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران درباره هزینه ثبت نام بیمه سلامت همگانی نیز گفت: ثبت نام در سامانه به صورت کاملاً رایگان بوده البته توصیه ما به افرادی که اینترنت شخصی در منزل ندارند این است که حتماً به مراکز IT دارای مجوز یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند البته وزارت کشور تعرفه کارمزد ۲۰۰۰ تومانی برای ثبت نام هر خانوار مشخص کرده است که این هزینه ارتباطی با حق ثبت نام ندارد.

میر شاه ولد افزود: فرد پس از ورود به سامانه اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، کد ملی، جنسیت، تاریخ تولد، وضعیت تاهل، موقعیت جغرافیایی استان یا شهر محل اقامت خود را ثبت می کند، پس از آن پنجره ای باز می شود که فهرست دفاتر پیشخوان دولت و یا نمایندگی های سازمان بیمه سلامت در آن قرار دارد. بر این اساس فرد می تواند نزدیک ترین دفتر پیشخوان دولت را انتخاب کرده و با ثبت شماره تلفن همراه و ثابت، ثبت نام اولیه اش تکمیل می شود.

وی افزود: سرپرستان خانوار می توانند افراد تحت تکفل خود را نیز در همان مرحله اول ثبت نام کنند.

سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی با بیان اینکه با کانون دفاتر پیشخوان دولت برای ثبت نام بیمه سلامت همگانی هماهنگی های لازم را انجام داده ایم، گفت: ۷ هزار دفتر پیشخوان دولت در سراسر کشور آماده ثبت نام از مردم هستند.

میرشاه ولد در پایان گفت: به محض ثبت نام مراحل استعلام اطلاعات آغاز می شود و پیش بینی ما این است که بتوانیم اطلاعات وارد شده را ظرف یک ماه بررسی کنیم. پس از آن برای متقاضیان پیامکی ارسال می شود که می توانند بر اساس آن برای دریافت دفترچه های خود به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار