|
|
کدخبر: ۱۶۲۳۷۲

در ماه فروردین

خبرگزاری تسنیم: فلزات اساسی با ۱۳ درصد، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم با ۱۲ درصد و انبوه سازی، املاک و مستغلات با ۱۱.۹ درصد از جمله صنایع پیشرو بازار معاملات سهام فرابورس در ماه گذشته بوده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم؛ بررسی آمار معاملات فروردین امسال نشان می دهد سرمایه گذاران فرابورس ۱۹۷۱ میلیون ورقه به ارزش ۲۶ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال را در ۶۲۱ هزار نوبت دست به دست کرد ه اند که به لحاظ ارزش، حجم و دفعات معامله نسبت به فروردین سال ۹۲ به ترتیب ۳۵۹،۲۱۲ و ۲۶۹ درصد افزایش یافته است.
همچنین در اولین فصل بهار امسال به طور میانگین، روزانه ۱۱۶ میلیون ورقه به ارزش ۱۵۷۲ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس معامله شده است که فلزات اساسی با ۱۳ درصد، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم با ۱۲ درصد و انبوه سازی، املاک و مستغلات با ۱۱.۹ درصد از جمله صنایع پیشرو بازار معاملات سهام فرابورس(بازارهای اول، دوم و پایه) بر اساس ارزش معاملات بوده اند.
افزون بر این، مقایسه ارزش معاملات فرابورس به تفکیک بازارها در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت از روند رو به رشد بازارهای این شرکت دارد؛ به طوری که بازار اول ۸۵ درصد، بازار دوم ۱۴۳ درصد، بازار پایه ۴۵۲ درصد و بازار ابزارهای نوین مالی نیز ۸۵ درصد افزایش را نشان می دهند.
بر اساس آمار اعلام شده، حجم معاملات نیز به تفکیک بازارها حاکی از افزایش ۱۱۱ درصدی بازار اول، ۱۲۳ درصدی بازار دوم، ۴۲۱ درصدی بازار پایه و ۳۸۲ درصدی بازار ابزارهای نوین مالی نسبت به فروردین ماه سال گذشته است.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار