|
|
کدخبر: ۱۶۲۳۹۹

معاون وزیر تعاون خبر داد

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: راه اندازی تعاونی های توسعه شهرستانی از برنامه های این وزارتخانه است که بسترهای لازم مقرراتی برای این تعاونی ها فراهم شده و در شش منطقه کشور ایجاد می شود.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازبوشهر، غلامحسن حسینی نیا پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فرهنگ سازی تعاون در جامعه از اهداف وزارت تعاون است اظهار کرد: برنامه های امسال بر محور توسعه فرهنگ تعاونی، کار جمعی و تیمی متمرکز است.

وی تصریح کرد: در همین راستا تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش منعقد شده که در هر مدرسه یک تعاونی آموزشگاهی تشکیل شود تا دانش آموزان در این تعاونیها تمرین تعاون، کار جمعی و اقتصادی کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب بسته جامعی از سیاستها، راهبردها و اقداماتی که باید برای ارتقا بخش تعاون انجام دهد در قالب نقشه راه تهیه کرده که به زودی به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری ارایه می شود.

حسینی نیا اظهار کرد: از زمان تشکیل دولت یازدهم تاکنون آسیب شناسی جامعی از آخرین وضعیت تعاونی ها در کشور با توجه به نگاه مقام معظم رهبری به موضوع تعاون انجام شده است.

وی افزود: امسال بنا است که همه فعالیتهای مربوط به اشتغال و رفاه اجتماعی در قالب تعاونی در سطح کشور دنبال شود.

معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال برای پررنگ کردن نقش تعاونیها در اقتصاد مولد ملی درصدد هستیم تعاونیهای بزرگی در کشور راه اندازی کنیم.

وی افزود: راه اندازی تعاونیهای توسعه شهرستانی نیز از دیگر برنامه های این وزارتخانه است که بسترهای لازم آیین نامه ای و مقرراتی برای این تعاونیها فراهم شده و در شش منطقه کشور که شامل همه استانها می شود کارگاههای آموزشی برگزار شده است.

حسینی نیا اظهار کرد: تعاونیهای توسعه شهرستانی در چند شهرستان بصورت پایلوت راه اندازی شده و بنا است که امسال این تعاونیها بصورت فراگیر در کشور راه اندازی شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۹۸ هزار تعاونی در کشور ثبت شده تصریح کرد: تعیین تکلیف تعاونیهای راکد و غیر فعال کشور از جمله دیگر سیاستهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری است.

معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از ۱۹۸هزار تعاونی ثبت شده در کشور ۴۰ درصد آنها غیر فعال و راکدند که براین اساس تعاونیهایی که قابلیت برگشت به چرخه اقتصاد را دارند تعیین تکلیف و کمک می شوند.

حسینی نیا گفت: ۴۵میلیون نفر در کشور عضو تعاونیها هستند که ایران از این لحاظ جزو کشورهای پیشرو است اما باید روی کیفیت سازی و تاثیر گذاری بر اقتصاد بیشتر کار کرد.

انتهای پیام / ب

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار