|
|
کدخبر: ۱۶۲۴

مدیر کل هشدار سریع و پیش بینی هواشناسی گفت: طی هفته جاری به ویژه در روز‌های دوشنبه تا پنج شنبه هوای گرم تابستانه بیشتر نقاط کشور را فرا می‌گیرد و پیش بینی می شود که این هفته یکی از گرمترین هفته های اوایل تابستان امسال باشد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، عبدالرضا امیدوار شهری، مدیر کل هشدار سریع و پیش بینی هواشناسی اظهار داشت: براساس نقشه های پیش‌بینی هواشناسی امروز در شهرهای شمالی آذربایجان‌ها و برخی مناطق سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور افزایش ابر و بارش های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بعد‌از ظهر فردا نیز برخی نقاط سواحل شرقی دریای خزر و شمال شرق کشور بارش پراکنده داشته و به تدریج این موج از کشور خارج می شود همچنین از روز دوشنبه تا چهارشنبه در غالب مناطق کشور جو آرام بوده و روند افزادیش دما پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هشدار سریع و پیش بینی هواشناسی گفت: طی سه روز آینده با افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق در برخی مناطق جنوب غرب و غرب نیز پدیده گرد و خاک سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود و فردا و روز دوشنبه در شرق کشور به ویژه منطقه زابل نیز وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

امیدوار شهری بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که طی هفته جاری به ویژه در روز‌های دوشنبه تا پنج شنبه هوای گرم تابستانه بیشتر نقاط کشور را فرا می‌گیرد و پیش بینی می شود که این هفته یکی از گرمترین هفته های اوایل تابستان امسال باشد.

وی ادامه داد: طی روز‌های یکشنبه تا چهارشنبه به سبب افزایش سرعت باد، گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می شود همچنین در سه روز آینده در برخی نقاط استان‌های ایلام، خوزستان، فارس، اصفهان، لرستان، مرکزی، همدان، قم و جنوب سمنان به تناوب باد و گرد و خاک رقیق پیش بینی می‌شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار