|
|
کدخبر: ۱۶۲۴۲۲

رئیس سازمان میراثفرهنگی خواستار شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پس از حضور در آرامگاه حافظ و قرائت فاتحه در مقبره این شاعر و عارف شیرازی، از طرح توسعه مجموعه تاریخی، فرهنگی حافظ بازدید کرد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، مسعود سلطانی فر در حاشیه بازدید از طرح توسعه مجموعه فرهنگی حافظ افزود: این طرح شامل باغ موزه مشاهیر، موزه منطقه ای و گنجینه امن است که با توجه به این که هزینه های پیش بینی شده اعتبار مورد نیاز این طرح به ۶۰ میلیارد تومان می رسد و طرح مذکور به طور میانگین تاکنون کم تر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، لذا ضرورت دارد که این طرح اولویت بندی شود.

وی با بیان این که در اولویت اول، ساخت و تکمیل باغ موزه مشاهیر در نظر گرفته خواهد شد، تصریح کرد: این طرح باید تا ۳ سال آینده به بهره برداری برسد زیرا با توجه به محدودیت های مالی و روند پیشرفت طرح ۱۰ سال دیگر هم این طرح به بهره برداری نخواهد رسید.

سلطانی فر با بیان این که با استفاده از منابع مختلف مالی و در مرحله دوم، موزه منطقه ای و گنجینه امن نیز تکمیل خواهد شد ادامه داد: بر اساس نیازسنجی های صورت گرفته، شهر شیراز برای ۳ سال آینده به ۴ الی ۵ هتل ۴ و ۵ ستاره نیاز دارد و لذا از تمامی سرمایه گذاران برای ساخت هتل در شهر شیراز دعوت می کنیم.

معاون رییس جمهور با اشاره به تخصیص تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه گذاران بیان کرد: میراثفرهنگی، ۶۰ درصد منابع مورد نیاز سرمایه گذارانی را که تمایل به ساخت هتل در استان فارس و شهر شیراز دارند از محل تسهیلات صندوق ذخیره ارزی تأمین خواهد کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار