|
|
کدخبر: ۱۶۲۴۲۹

مرکز آمار اعلام کرد:

مرکز آمار ایران با انتشار نتایج بررسی شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور در سال ۹۲ اعلام کرد: نرخ تورم روستاها در سال ۹۲ با افزایش نسبت به سال قبل تر از آن به ۳۲.۷ درصد رسید.

به گزارش خبرنپار مهر، مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور در سال ۱۳۹۲ بر اساس سال پایه سال ۱۳۹۰ را اعلام کرد. بر این اساس، شاخص کل(بر مبنای ۱۰۰ = ۱۳۹۰) در سال ۱۳۹۲ به رقم ۱۸.۰۶ رسید که نسبت به سال قبل ۳۶.۱ درصد افزایش داشته است و نشان دهنده افزایش نرخ تورم سال ۱۳۹۲ نسبت به نرخ تورم سال ۱۳۹۱(۳۲.۷) است.

شاخص گروه عمده " خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات " در این سال به رقم ۲۰۷.۴ رسید که نسبت به سال قبل ۴۳.۳ درصد افزایش داشته است و نشان دهنده کاهش نرخ تورم این گروه در سال ۱۳۹۲ نسبت به سال ۱۳۹۱(۴۴.۸) می باشد. شاخص گروه اصلی " خوراکی ها " در سال مورد بررسی به عدد ۲۰۴.۱ رسید که نسبت به سال قبل ۴۲.۳ درصد افزایش نشان می دهد.

شاخص گروه عمده " کالاهای غیرخوراکی و خدمات " در سال ۹۲ به رقم ۱۶۲.۵ رسید که ۳۰.۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است و نشان دهنده افزایش نرخ تورم این گروه در سال ۱۳۹۲ نسبت به نرخ تورم همین گروه در سال ۱۳۹۱(۲۴.۶) می باشد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار