|
|
کدخبر: ۱۶۲۵۱۳

حجت الاسلام محمدیان در نشست سالانه دفتر انتشارات کمک آموزشی:

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: انتظار ما از مدرسه فردا تنها ترویج و اشاعه مدرسه هوشمند و فناورانه نیست بلکه تبیین مدرسه فردا با همان مفهومی است که در سند تحول بنیادین اشاره شده است و مدیریت مدرسه، مدیریت فرهنگی محله است.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، در شانزدهمین نشست سالانه دفتر تکنولوژی و انتشارات کمک آموزشی با اشاره به نقش و جایگاه مجلات رشد در تحول بنیادین در آموزش و پرورش اظهار داشت: مجلات رشد، یکی از حلقه های تحول در نظام آموزش و پرورش است و این تحول نباید فقط در ظاهر و ساختار باشد بلکه بایستی در ذهن و افکار دانش آموزان تحول ایجاد کرد، که در سند تحول نیز به آن اشاره شده است.

محمدیان افزود: نباید در مجلات رشد خیلی نگاه به گذشته داشت و بیشتر باید از آینده و آرزوها صحبت کرد، زیرا با حفظ شرایط موجود تحولی نخواهیم داشت، بلکه با کندن و رو به جلو رفتن است که تحول رخ خواهد داد.

وی با اشاره به نام گذاری سال ۱۳۹۳ از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: همان طور که ایشان تبیین فرمودند دستیابی به فرهنگ متعالی و اقتصاد مطلوب با عزم ملی و مدیریت جهادی ممکن خواهد بود؛ یعنی تمام اجزا و دستگاه ها و آحاد مردم باید در مسیر اعتلای فرهنگ و اقتصاد کشور گام بردارند و بر همین اساس مجلات رشد نیز یکی از مهم ترین ابزار ارتقای فرهنگی به شمار می رود.

محمدیان در ادامه به مفهوم مدرسه فردا اشاره کرد و گفت: انتظار ما از مدرسه فردا تنها ترویج و اشاعه مدرسه هوشمند و فناورانه نیست، بلکه تبیین مدرسه فردا با همان مفهومی است که در سند تحول بنیادین اشاره شده است و مدیریت مدرسه، فقط اداره مدرسه نیست، بلکه مدیریت فرهنگی محله نیز است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، گسترده کردن حلقه فکری مجلات رشد را ضروری دانست و تأکید کرد: باید در تولید محتوای مجلات رشد از توانایی های همه اندیشمندان، صاحب نظران و معلمان صاحب قلم استفاده شود و در مجلات دانش آموزی(ویژه سنین کودک، نوجوان و جوانان) راه برای دانش آموزان و نوقلمان گشوده شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار