|
|
کدخبر: ۱۶۲۵۱۴

اهداء کارت دانش آموزی شهید حسن علیزاده به وزیر آموزش و پرورش

خبرگزاری تسنیم: وزیر آموزش و پرورش در دیدار با خانواده دانش آموز شهید سهمیه حصار گفت: تکلیف ما این است که فرهنگ شهادت را به نسل آینده منتقل کنیم و امیدوارم که شهداء ما را در انجام هر چه بهتر رسالت خود یاری کنند.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش، صبح امروز در دیدار با خانواده دانش آموز شهید، سهمیه حصار افزود: تکلیف ما این است که فرهنگ شهادت را به نسل آینده منتقل کنیم و امیدوارم که شهداء ما را در انجام هر چه بهتر رسالت خود یاری کنند. من چهار سال معاون فرهنگی بنیاد شهید کشوربودم، و با توجه به اینکه شهداء ناظر وشاهد بر اعمال ما هستند، امیدوارم که مارا در انجام هر چه بهتر رسالت خود یاری نمایند.

همچنین مادر این دانش آموز شهید خطاب به وزیر آموزش و پرورش عنوان داشت: فرزندان من عاشق جبهه و تشنه شهادت بودند که به سمت جبهه رفتند و امیدوارم که آنها شما را در روز قیامت شفاعت کنند.

به گزارش تسنیم، شهید سید محمود سهمیه حصار دانش آموز موفق مدرسه راهنمایی عاملی در تنگه چذابه سومار در سال ۱۳۶۱به درجه رفیع شهادت نائل گردید و برادرش سید جواد سهمیه حصار نیز در سال ۱۳۶۲ مفقود الاثر، در سال ۱۳۷۰ تشیع و در گلزار شهداء بهشت رضا به خاک سپرده شد.

همچنین سید جواد حسینی، صبح امروز در یادواره شهداء فرهنگی و دانش آموزان استان خراسان رضوی که در گلزار شهداء شهر مشهد مقدس برگزار شد کارت دانش آموزی آخرین شهید دانش آموز حسن علیزاده که در سال ۱۳۶۷ مفقود الاثر و در سال ۱۳۸۴ شهید اعلام و پیکر پاک این شهد دانش آموز در تاریخ ۲۴/۱ / ۹۱ بروی دستان دانش آموزان مشهد تشیع و به خاک سپرده شد را به دکتر فانی اهدا کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان داشت: ۱۶۸۰شهید دانش آموز، ۴۸ جانباز دانش آموز، ۳۰۸۵جانباز فرهنگی و ۳۴۰۰جانباز آزاده از افتخارات آموزش و پرورش خراسان رضوی است.

گفتنی است یادواره شهداء دانش آموز و فرهنگی استان با حضور خانواده های معظم سرداران شهید شوشتری، شهید برونسی و شهید کاوه، شهید سرلشکر خو محمدی و شهید نظر نژاد برگزار شد.

همچنین وزیر آموزش و پرورش در بازدید از مجتمع آموزشی المهدی گفت: امیدوارم سال به سال حضور دانش آموزان فنی و حرفه ای در دانشگاه های کشور افزایش یابد تا از این طریق به آبادانی و توسعه کشور کمک شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: کار عملی مکمل کار تئوری است و امیدواریم که بتوانیم با علمیت بخشی به تئوری هایی که در کتاب های درسی می خوانیم بهتر و مؤثرتر فعالیت کنیم.

فانی گفت: ما در زمان جنگ هم با وجود محدودیت ها توانستیم بسیار خوب عمل کنیم و موفق شویم؛ هم اکنون نیز در جبهه فرهنگی موفق هستیم و مطابق گفته رئیس جمهور که فرمودند به آینده امیدواریم، باید امید در دل تک تک دانش آموزان ما تداوم پیدا کند. امیدوارم سال به سال حضور دانش آموزان فنی و حرفه ای در دانشگاه های کشور افزایش یابد تا از این طریق به آبادانی و توسعه کشور کمک شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار