|
|
کدخبر: ۱۶۲۶۶۶

یک فعال صنایع دستی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: یک فعال صنایع دستی از برپایی نمایشگاه های صنایع دستی در زمان اداری انتقاد کرد و گفت: فعالیت های مخفی صنایع دستی به ضرر تولیدکنندگان این حوزه است که از نمونه این فعالیت ها می توان به پولی شدن شرکت در این نمایشگاه ها اشاره کرد.

شاهرخ پوری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت نمایشگاه های صنایع دستی اظهار داشت: بودجه سال گذشته صنایع دستی با بودجه امسال یکی است اما سوال اینجاست که اگر میزان این بودجه نسبت به پارسال فرقی نداشته است چرا امسال از تعداد زیاد نمایشگاه های صنایع دستی برگزارشده در سال گذشته خبری نیست؟ معاونت صنایع دستی باید در این زمینه پاسخگو باشد.

وی با انتقاد از رهاشدن صنایع دستی به حال خود افزود: الان صنعت و معدن هنرمندان صنایع دستی را دعوت کرده است و به صورت خصوصی تور می گذارند و اعلام می کنند که ه عنوان مثال همایشی در کیش برپا می کنیم لذا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بدهید تا شما را به کیش ببریم،؛ این چه وضعیت بی سروسازمانی است که هر کسی از صنایع دستی سوء استفاده می کند؟

پوری با بیان اینکه صنایع دستی متولی خوب و برنامه ریزی سابق را ندارد تصریح کرد: نمایشگاه صنایع دستی اگر برگزار نشود یا پولی شود بسیاری از هنرمندان صنایع دستی کار خود را رها می کند و می روند، من خودم درآمدم از نمایشگاه است چرا که جای دیگری برای فروش ندارم.

این فعال صنایع دستی با بیان اینکه محصولات چینی در نمایشگاه های صنایع دستی هنوز وجود دارد و کسی در این زمینه پاسخ روشنی نمی دهد در حالی که باید تکلیف را مشخص کنند یادآور شد: در حال حاضر معاونت صنایع دستی در برخی موارد به بهانه کمبود بودجه فعالیت هایی را به صورت مخفیانه انجام می دهد که درست نیست و موضوع پولی شدن نمایشگاه های صنایع دستی از جمله این فعالیت هاست.

وی در پایان به موضوع زمان برگزاری نمیاشگاه های صنایع دستی اشاره و خاطرنشان کرد: زمان برگزاری این نمایشگاه ها معمولاً در ساعت اداری یعنی زمانی که مردم در محل کار خود به سر می برند است در حالی که این صحیح نیست و باید ساعت برپایی این نمایشگاه ها باید تغییر کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار