|
|
کدخبر: ۱۶۲۷۳۱

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه با اعلام اجرای طرح جدید اشتغال اجتماعی در مناطق محروم و روستاهای کشور گفت: امروز نرخ بیکاری برای مردم قابل تحمل نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن طایی با تاکید بر لزوم ایجاد سالانه یک میلیون شغل در کشور و با اشاره به نرخ بیکاری ۱۰.۴ درصدی گفت: آنچه که امروز اهمیت دارد این است که این نرخ بیکاری برای مردم قابل تحمل نبوده و هشداری برای مسئولان است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه با اشاره به اینکه تنها علاج ایجاد اشتغال بحثتولید است افزود: همه دستورالعمل ها و کارهای نظارتی باید در راستای سوق دادن سرمایه ها به سمت تولید و اشتغال باشد.

طایی با بیان اینکه طبق سند چشم انداز سالانه باید ۸ درصد رشد اقتصادی به دست می آمد، ولی حدود ۳ درصد رشد کردیم خاطرنشان کرد: هم اکنون برای اینکه تعادل در بازار عرضه کار برقرار شود، باید در یک سطح تعادل ۶.۵ درصدی حرکت کنیم.

وی تیپ شناسی عرضه نیروی کار را بسیار مهم دانست و ادامه داد: متقاضیان نیروی کار امروز با سال پیش کاملا متفاوت بوده و بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاهی و افراد با مدارک تحصیلی بالا را تشکیل می دهند.

معاون توسعه و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه میزان سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال را ناکافی دانست و بیان داشت: مشکل اقتصاد ایران را بهره وری حل می کند که آن هم در سایه یادگیری، نوآوری و فناوری حاصل می شود.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه با بیان اینکه کشور ما تبدیل به طرح های نیمه تمام شده است، با تاکید بر پرهیز از سرمایه گذاری در طرح های اقتصادی جدید گفت: در سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال باید طرح های نیمه تمام تکمیل شوند.

طایی با اشاره به اسکان ۳۰ درصدی جمعیت کشور در روستاها، توسعه متوازن را ملاک کار اعلام کرد و افزود: توزیع منابع با پراکندگی جمعیت یکسان نیست ولی باید با مدیریت خوب و کارآمد بتوانیم نتایج بهتری بگیریم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه با اشاره به تاکید رئیس جمهوری بر لزوم توجه به مناطق روستایی و محروم کشور افزود: بحثاشتغال اجتماعی را با همکاری ۱۳ دستگاه اجرایی برای توسعه مناطق محروم و روستایی در دستور کار داریم.

وی بر ساماندهی مراکز کاریابی در شهرستان ها تاکید کرد و گفت: مراکز کاریابی برای معرفی افراد به مراکز کار و موسسه ها باید کد پیگری به منظور جلوگیری از تکرار این رویه صادر کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار