|
|
کدخبر: ۱۶۲۸۲۴

با وجود گذشت ۲ روز از اتمام ثبت نام یارانه نقدی؛

خبرگزاری تسنیم: درحالی که بنابود بعد از اتمام دوره ثبت نام یارانه نقدی در فاز دوم آمار تعداد انصرافی ها اعلام شود، با گذشت ۲ روز از پایان نام نویسی ها ظاهرا قرار نیست مسئولی در دولت وظیفه اعلام آمار رسمی را برعهده گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی در سال ۹۳ که از ۲۰ فروردین ماه آغاز شده بود ساعت ۲۴ روز ۳۱ فروردین ماه به اتمام رسید و برخلاف آنچه قبلا درباره زمان اعلام آمار تعداد انصرافی ها اعلام شده بود ظاهرا بنا نیست کسی در دولت این مسئولیت را برعهده گیرد.

پیش از این سازمان هدفمندی یارانه ها در واکنش به اخباری که از تعداد انصرافی ها در رسانه ها منعکس شده بود تاکید داشت هرگونه آمار درباره تعداد ثبت نام کنندگان و انصراف دهندگان در این مرحله حتما از سوی ستاد یا سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام خواهد شد.

اما بعد از اتمام دوره ثبت نام متقاضیان نیازمند دریافت یارانه نقدی یکی از مسئولان سازمان هدفمندی یارانه ها به خبرنگار تسنیم گفت: هنوز مشخص نشده که چه کسی در دولت قرار است مسئولیت اعلام تعداد انصرافی ها را برعهده گیرد.

این اتفاق درحالی رخ داد که معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه طبق نظر سنجی دولت ۹۱ درصد مردم قصد ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی را داشتند، گفته است: ما هم فکر می کنیم همین نظر سنجی محقق شده ولی هنوز آمار دقیق استخراج نشده است.

درحالی دولت تاکید دارد که هنوز آمار دقیق تعداد انصرافی ها محقق نشده که یکی از مسئولان سازمان هدفمندی یارانه ها به تسنیم گفته است: بعد از پایان زمان نام نویسی آمار تعداد ثبت نامی ها و انصرافی ها در اختیار سازمان قرار گرفته است.

همانطور که شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور اعلام کرده نظرسنجی ها حکایت از ثبت نام ۹۱ درصد مردم در دور جدید دریافت یارانه نقدی است و خبرهای رسیده به نقل از برخی نمایندگان مجلس هم نشان می دهد که آمار انصرافی ها در این مرحله کمتر از ۱۰ درصد است.

ثبت نام بیش از ۷۰ میلیون نفر از بین جمعیت ۷۷ میلیونی ایرانی ظاهرا خلاف پیش بینی های دولتمردان از تعداد ثبت نام کنندگان در این مرحله از قانون است و احتمالاً بخاطر اینکه آمار تعداد انصرافی ها خیلی کمتر از آن است که دولت پیش بینی می کرده فعلا هیچ کدام از دولتی ها حاضر به قبول مسئولیت اعلام آمار رسمی انصرافی ها نشده اند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار