|
|
کدخبر: ۱۶۲۸۴۸

شاکری در جلسه امروز شورای شهر:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس قانون سال ۹۳ تصویب طرح مستمر سرمایه ای برای شهرداری نیازمند تهیه ۶ پیوست و تأیید آن از سوی شورای شهر است.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، اقبال شاکری در پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در نطقی خارج از دستور نکته ای را به شهرداری متذکر شد و اظهار داشت: به صراحت می گویم تبصره ۴۳ قانون بودجه ۹۳ اعلام می کند که هیچ طرح مستند سرمایه ای نباید تصویب شود مگر این که ۶ پیوست توجیه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سلامت، اقتصادی و پدافند غیرعامل را داشته باشد.

وی افزود: بنابراین شهرداری تهران باید برای انجام این کار پیوست های مذکور را تهیه و توسط معاونت برنامه ریزی به کمیسیون های شورا ارسال کند تا بعد از تأیید اعضای شورا درباره آن ها تصمیم گیری شود. متأسفانه در برخی از پروژه های بزرگ کشور مطالعات پروژه قبلی کپی می شود و نمی دانید چه هزینه گزافی برای اجرای آن ها صرف می شود. بنده خواهشمندم به این مسئله توجه لازم صورت گیرد.

*شاکری: پیشنهاد طرح دریافت ماهواره ای برای کنترل تغییرات شهری

مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز در نطق خارج از دستور به مصوبه هفته گذشته مجلس شورای اسلامی درباره ارزش گذاری بر عصای سفید اشاره کرد و گفت: این موضوع کار بسیار خوبی بود که از سوی مجلس برای نابینایان صورت گرفت. با توجه به این که مسئله مذکور نیازمند فرهنگ سازی است شهرداری تهران نیز باید نسبت به ایجاد این فرهنگ سازی اقدامات لازم را انجام دهد.

وی همچنین به اقدام شهرداری منطقه ۴ با همکاری بسیج به مناسبت هفته زن اشاره کرد و گفت: طی دو روز گذشته به منزل ۳۵۰ مادر شهید مراجعه کردم و به آن ها به مناسبت این ایام بسته های فرهنگی هدیه دادند که این کار قابل تقدیر است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تذکری درباره دغدغه اعضای شورا در خصوص امر نظارت بیان کرد و گفت: امکان این که همه وقایع شهر را نظارت کنیم کار سخت و دشواری است بنابراین پیشنهاد می کنم علاوه بر ایجاد یک سامانه برای فراهم کردن شرایط بهتر نظارت، نقشه های ماهواره ای برای این که کنترل باغات و فضای سبز نیز امکان پذیر باشد تهیه کنیم. طرح دریافت ماهواره ای برای کنترل تغییرات شهری به انجام بهتر وظیفه نظارتی ما کمک خواهد کرد.

صابری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به از بین رفتن فضای سبز در منطقه ۵ شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: نسبت به این مسئله که در جلسه یک شنبه شورای شهر مطرح شد تذکری دارم؛ اگر ملکی به عنوان فضای سبز خریداری شده باشد و بعدا بخواهند به هر دلیلی در ان نقطه فعالیتی را انجام دهیم که یک کار سودآور باشد مردم آن محله محق بازپس گیری هستند. این مسئله بار حقوقی دارد و لازم است شهرداری نسبت به آن توجه داشته باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار