|
|
کدخبر: ۱۶۲۸۴۹

در جلسه امروز شورای شهر مطرح شد

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در تذکری به شهرداری خواستار جمع آوری خط بی. آر. تی افتتاح شده در اتوبان امام علی(ع) شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، اسماعیل دوستی در ۵۹ جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران سه تذکر را خطاب به شهرداری تهران مطرح کرد و اظهار داشت: براساس طرح جامع شهر تهران فاصله زمانی حرکت قطارهای شهری ود دقیقه است ولی متأسفانه به علت کمبود قطار این زمان به ۴ دقیقه رسیده این درحالی است که در برخی اوقات با ازدحام مسافرین مواجه هستیم.

وی ادامه داد: وزیر کشور و شهرداری تهران متذکر می شوم و خواهان اقدام عاجل در خصوص ترخیص واگن های خریداری شده و تحویل آنها به شرکت بهره برداری مترو هستم.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران همچنین به بازدید از شهرداری منطقه ۱۹ با حضور ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: مجددا در خصوص تعیین حریم در محدوده جنوبی شهر تهران متذکر می شوم و امیدوارم شهرداری تهران با هماهنگی وزارت مسکن راه و شهرسازی به این مهم توجه کند.

وی خاطرنشان کرد: محله صالح آباد و شهرک رسالت در این منطقه نیز سال هاست از شهرداری خدماتی از قبیل آسفالت، جدول گذاری، جمع آوری آبهای سطحی، جمع آوری و حمل زباله، ایجاد فضای سبز از شهرداری را دریافت می کند اما درآمدی عاید شهرداری نمی شود و شهردای هیچ دخالتی در ساخت و ساز آن محله ندارد.

دوستی در بخش دیگری از تذکر خود به بی. آر. تی اتوبان امام علی اشاره کرد و گفت: بنده به چند دلیل به شهرداری تهران متذکر می شوم خط بی. آر. تی مذکور را جمع آوری کند چرا که با توجه به غیرهمسطح بودن این خط و عدم دسترسی مناسب شهروندان به ایستگاه های مربوطه و همچنین کمبود مسافر از ابتدا تا انتهای این خط که در بعضی اوقات حتی به ندرت مسافری حضور دارد لازم است این خط جمع آوری شود.

وی به دلایل دیگرش برای ضرورت جمع آوری این خط اشاره کرد و گفت: ایجاد اختلال در حرکت خودروها در سایر خطوط به علت شیب تند اتوبان که باعثایجاد تصادف می شود، استفاده از اتوبوس های این خط در سایر خطوط بی. آر. تی آن هم درحالی که شرکت اتوبوسرانی با کمبود شدید اتوبوس مواجه است و به دلیل تسهیل در تردد سایر خطوط اتوبان به ویژه در روزهای پنج شنبه و جمعه جهت رفاه شهروندان تهرانی که به مقصد بهشت زهرا در حرکت هستند از دیگر دلایلی است که ضرورت جمع آوری این خط را بیان می کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار