|
|
کدخبر: ۱۶۲۸۸۸

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور / ۲

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با الکترونیکی شدن خدمات مخالفت ها و فشارهای بسیاری به ما متحمل شد که با توجه به مسئولان عالی و عنایت خداوند، سازمان ثبت از گذرگاه این سختی رد شدیم.

به گزارش خبرنگار قضاییخبرگزاری تسنیم، احمد تویسرکانی بیان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در سال گذشته خدمتگذاری خوبی به مردم داشته است که این تلاش ها مبتنی بر راهبرد ها و برنامه ریزی صحیح بوده است.
وی با بیان اینکه امسال از طرف مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گذاری شده است که سازامن ثبت اسناد و املاک کشور در جهت خدمات و فعالیت هایش که سبقه اقتصادی دارد می تواند اقدامات خوبی انجام دهد و در جهت اقتصاد مفید باشد، گفت: بخشی از اقتصاد کشور از گذرگاه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صورت می گیرد؛ ثبت شرکت های تجاری و ثبت اختراعات و نشانه های جغرافیایی و اجرای مفاد اسناد رسمی در سازمان اسناد و املاک کشور رخ می دهد.
تویسرکانی بیان کرد: ما بعنوان مدیران دستگاه ها باید به مدیریت جهادی توجه ویژه داشته باشیم و با برنامه و با انگیزه اقدام کنیم که امیدوارم در کوتاه ترین زمان به اهداف خود برسیم.
معاون قوه قضاییه عنوان کرد: در رابطه با خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک کشورف بخشی از عملکرد ها شامل برون رفت از شیوه سنتی و ارائه خدمات به نحو مدرن و با هزینه کمتر است. که تأکید می کنیم امروز بخشی از خدمات دستگاه ها هزینه های غیرمستقیم و بیشتر از مستقیم را به مردم تحمیل می کنند.
وی ادامه داد: امروز برای دریافت خدمات، مراجعات حضوری و بروکراسی خدمات اقدامات خوبی از سوی سازمان ثبت اسناد صورت گرفته که مراجعات حضوری کاهش یافته و باعثرضایتمندی مردم شده است همچنین این امور سلامت اداری و کاهش فساد و تخلفات را به بار آورده است در حقیقت با اصلاح فرآیند ها و اتخاذ شیوه های جدید به نحو مدرن می توانیم بسیاری از هزینه های پنهان را کاهش دهیم که خوشبختانه توفیقاتی در این زمینه بدست آوردیم.
وی افزود: با الکترونیکی شدن خدمات مخالفت ها و فشارهای بسیاری به ما متحمل شد که با توجه به مسئولان عالی و عنایت خداوند، سازمان ثبت از این گذرگاه به سختی رد شدیم؛ بسیاری از فرآیندهای سنتی خدمات از سیستم سنتی خارج شد و به سوی مدرنیته پیش رفت.
تویسرکانی عنوان کرد: ۱۰ ها میلیون مکاتبه و ۱۰ میلیون کاغذ و مراجعات حضوری بسیار را حذف کردیم که این امر از اقدامات بسیار مهم است.
وی ادامه داد: درسال ۹۲ سازمان ثبت اسناد و املاک ۴۵ میلیون و ۵۳۴ هزار و ۹۰۴ خدمت به مردم ارائه کرده است که در این زمینه رشد ۲۵ درصدی را شاهد بودیم. همچنین مجموعه خدمات درسال ۹۲ ۶۶ درصد الکترونیکی بوده که در این زمینه نیز رشد ۲۸ درصدی داشتیم.
تویسرکانی اظهار داشت: صدور اسناد مالکیت، ۲ میلیون ۵۵۹ هزار و ۸۲۷ سند صادر شده بود که بخشی از اسناد مالکیت مربوط به بخش دولتی و در جهت مستند سازی بوده است.
وی ادامه داد: در حوزه صدور اسناد دفا تر اسناد رسمی ۲۰ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۲۴۱ سند رسمی صادر شده است که ۱.۸ درصد مربوط به بیع و ۳۱ درصد مربوط به صدور وکالت نامه بوده است. که در استان تهران ۲۳ درصد اسناد نیز به شکل رسمی تنظیم شده و در اصفهان ۷ درصد بوده است.
تویسرکانی بیان کرد: مهم ترین موضوع ایجاد سامانه الکترونیک و صدور اسناد رسمی است که امروز اشخاص ممنوع المعامله از طریق سیستم مرکزی شناسایی و بانک ها را رصد می کنیم. در واقع خود فرد وارد نمی شود بلکه سیستم در این زمینه اقدام می کند.
وی ادامه داد: در قانون دفا تر اسناد رسمی در ماده ۴ قانونگذار را ضابطه ای را در نظر گرفته است که به ازای هر ۱۵ نفر یک دفتر خانه تأسیس شود؛ براساس قانون در عمده نقاط کشور که بالا تر از ظرفیت مذکور مطرح شد می توان توزیع صورت گرفته و سردفتر داشته باشیم.
وی ادامه داد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار در راستای اجرای طرح کاداستر برآورد شد که به آن رسیدیم.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار