|
|
کدخبر: ۱۶۲۹۴۰

شرکت ملی نفت ایران نرخ ارائه خدمات دریایی به کشتی های نفتکش داخلی و خارجی در پایانه های نفتی ایران در خلیج فارس و دریای خزر را به ترتیب ۲۰ و ۳۰ درصد افزایش داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر به طو متوسط سالانه بین یکهزار تا ۱۲۰۰ فروند انواع کشتی های نفتکش در پایانه های نفتی ایران به ویژه منطقه خلیج فارس پهلوگیری می کنند.

از این رو با توجه به افزایش هزینه های نیروی انسانی، تامین قطعات، تعمیرات اساسی پایانه های نفتی ایران در خلیج فارس و دریای خزر، هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران با افزایش نرخ ارائه خدمات دریایی به کشتی های نفتکش موافقت کرد.

با صدور این مصوبه از سوی شرکت ملی نفت ایران هزینه ارائه خدمات دریایی به کشتی های نفتکش داخلی ۲۰ درصد و این هزینه بریا نفتکش هیا خارجی ۳۰ درصد از ابتدای فروردین ماه سال جاری افزایش یافته است.

سید پیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با اعلام اینکه این افزایش قیمت با بررسی انجام گرفته با نرخ خدمات دریایی در تمامی پایانه های نفتی منطقه خلیج فارس و برخی از نقاط جهان انجام گرفته است، گفت: در حال حاضر با وجود این افزایش قیمت باز هم پایانه های نفتی ایران ارزان قیمت ترین خدمات دریایی را به نفتکش های داخلی و خارجی در مقایسه با پایانه های نفتی کشورهای خلیج فارس ارائه می کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر خدمات دریایی ارائه شده به نفتکش ها شامل پهلوگیری، جداسازی، هدایت و انتقال بدون هیچ گونه حادثه ای انجام می گیرد، تصریح کرد: از این رو تمامی مشتریان داخلی و خارجی از نحوه ارائه خدمات دریایی به نفتکش ها در پایانه های نفتی ایران رضایت دارند.

موسوی با یادآوری اینکه این افزایش نرخ خدمات پس از بیش از ۵ سال اعمال خواهد شد، اظهار کرد: پیش بینی می شود با افزایش قیمت، سطح کمی و کیفی خدمات دریایی ایران به نفتکش ها در پایانه های نفتی ارتقا یابد.

مشتاقعلی گوهری معاون مدیریت برنامه ریزی شرکت ملی نفت هم پیشتر، اعلام کرده است: برای اصلاح و به روزرسانی نرخ خدمات دریایی و تطبیق آن با نرخ خدمات در موارد مشابه، نرخ خدمات پهلودهی به نفتکشها از سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت ملی نفتکش ایران استعلام شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شرکت پایانه های نفتی مخیر به دریافت حق الزحمه خدمات مزبور به ارز و یا معادل ریالی آن براساس تسعیر نرخ ارز اعلام شده از سوی بانک مرکزی در روز پهلوگیری است، تاکید کرده است: این خدمات در پایانه های نفتی خارگ، عسلویه، ماهشهر و لنگرگاه اختصاصی پتروشیمی به شناورها، کشتیها و نفتکش های ایرانی و خارجی ارائه می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار