|
|
کدخبر: ۱۶۳۰۰۷

نشست خبری نمایشگاه امسال کتاب تهران ۷ اردیبهشت و با حضور رئیس این دوره از نمایشگاه مذکور برگزار می شود.

گروه فرهنگی مشرق- نشست خبری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۷ اردیبهشت در سالن اجتماعات دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در تهران برگزار می شود.

در این کنفرانس مطبوعاتی، سیدعباس صالحی رئیس نمایشگاه امسال کتاب تهران حضور خواهد داشت و به پرسش های خبرنگاران پیرامون این رویداد مهم بین المللی پاسخ خواهد داد.

خبر دیگر از نمایشگاه اینکه، مدیر کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی آن از رونمایی از تمبر یادبود نمایشگاه کتاب تهران در مراسم افتتاحیه و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان کشوری خبر داد.

سیدمهدی جعفری در این باره گفت: مراحل آماده سازی این تمبر یادبود از بهمن سال گذشته در مکاتبه با سازمان پست و تلگراف دنبال شده است و هم اکنون کار طراحی و آماده سازی آن به پایان رسیده است.

همچنین در خبری دیگر مربوط به نمایشگاه، مدیر کمیته انتخاب غرفه های برتر از انتخاب ۱۲ غرفه برتر در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران خبر داده است.

ابولفضل عربشاهی درباره آیین نامه جدید به تصویب رسیده برای انتخاب غرفه برتر گفت: بنابر آیین نامه جدید معیارهای ارزیابی، داوری و انتخاب غرفه های برتر بنا به کسب امتیازهای ایجابی و سلبی از سوی غرفه داران ملاک عمل خواهد بود.

وی افزود: در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ۱۲ غرفه به عنوان غرفه برتر انتخاب خواهند شد. این غرفه ها در ۴ حوزه از جمله بخش ناشران داخلی(۴ غرفه شامل: ناشران عمومی، کودک و نوجوان، دانشگاهی و آموزشی) بخش بین الملل(۳ غرفه شامل: ناشران کتب عربی، انگلیسی و فرانسه) بخش نشر دیجیتال(۲ غرفه امل ناشران داخلی و خارجی) و نیز ۳ غرفه در حوزه حجاب و عفاف اسلامی شامل بخش داخلی، بین الملل و نشر دیجیتال خواهند بود.

عربشاهی درباره این آیین نامه جدید گفت: شیوه نامه جدید برای نخستین بار با عنوان شیوه نامه انتخاب غرفه های برتر نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به تصویب معاون امور فرهنگی رسیده است. در هیات داوری ۲ نفر به نمایندگی از تشکل های صنفی نشر کشور نیز حضور خواهند داشت.

مدیر کمیته انتخاب غرفه های برتر نمایشگاه درباره چگونگی تقدیر از غرفه های برتر گفت: تقدیر از غرفه های برتر با اهدای جوایز مادی و اعطای لوح سپاس در مراسم اختتامیه نمایشگاه به عمل خواهد آمد.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار