|
|
کدخبر: ۱۶۳۰۱۵

بر اساس جدیدترین گزارش بانک مرکزی، جمع کل دارایی بانک ها و موسسات اعتباری در بهمن ماه سال گذشته با ۳۴.۶ درصد افزایش به ۱۲۷۷ هزار و ۳۷۶ میلیارد تومان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس آخرین آمارهای بانک مرکزی بدهی بانک ها به بانک مرکزی در پایان بهمن ۹۲ با ۲۷.۱ درصد رشد به ۶۲ هزار و ۸۳ میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان رسید.

همچنین رشد بدهی بانک ها در بهمن ماه ۹۱ نسبت به اسفند ۹۰،۲۴. ۹ درصد بود. در بخش دارایی های بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی، دارایی های خارجی به ۱۸۱ هزار و ۳۳۸ میلیارد تومان رسید که ۸۳.۷ درصد رشد یافت.

اسکناس و مسکوک با ۱۰۵.۶ درصد رشد ۸۵ هزار و ۲۱۵ میلیارد تومان، سپرده نزد بانک مرکزی ۶۶ هزار و ۷۳۴ میلیارد تومان،(سپرده قانونی ۶۲ هزار و ۵۸۳ میلیارد تومان و سپرده دیداری ۴ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان) است.

در بهمن ماه در مقایسه با اسفند ۹۱، بدهی بخش دولتی به بانک ها با ۲۵.۱ درصد افزایش ۷۴ هزار و ۵۶۳ میلیارد تومان بوده که سهم دولت ۷۱ هزار و ۲۴۹ میلیارد تومان و شرکت ها و موسسات دولتی ۳ هزار و ۳۱۴ میلیارد تومان است.

کل دارایی های بانک ها و موسسات اعتباری با در نظر گرفتن سایر دارایی ها ۳۴.۶ درصد رشد داشته و به رقم ۱۲۷۷ هزار و ۷۳۷ میلیارد تومان رسید.

در بخش سپرده ها، سپرده های بخش غیردولتی با ۲۸.۱ درصد رشد ۵۴۷ هزار و ۸۹۱ میلیارد تومان محاسبه شده است. وام ها و سپرده های بخش دولتی با ۱۰۰.۴ درصد افزایش ۲۷ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان بود.

بدهی بانک های تجاری به بانک مرکزی ۴۱۴.۹ درصد رشد یافته است که باعثشد حجم بدهی بانک های تجاری از هزار و ۷۳۱ میلیارد تومان به ۸ هزار و ۹۱۳ میلیارد تومان افزایش یابد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار