|
|
کدخبر: ۱۶۳۰۵۵

دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان سنگ آهن در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان سنگ آهن با اشاره به عدم تصمیم دولت برای اختصاص یارانه نقدی به بخش تولید گفت: در هیچ کجای دنیا یارانه نقدی در اختیار بخش تولید قرار نمی دهند اما شرایط برای فعالیت تولیدکنندگان باید مساعد شود.

کامران وکیلی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، با ابراز نگرانی تولیدکنندگان از صحبت های اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت در عدم پرداخت یارانه نقدی به بخش تولید، اظهارداشت: براساس قانون و طبق مصوبه نمایندگان مجلس باید بخشی از درآمد حاصل از اجرای فاز دوم هدفمند سازی یارانه ها به بخش تولید اختصاص پیدا کند حال اگر در این مسیر وزیر پیشنهاد دیگری برای کمک به تولیدکنندگان دارد باید آن را تقدیم نمایندگان مجلس نماید تا آنها با بررسی آن قوانین مصوبه خود را اصلاح کنند.

وی با بیان این مطلب که همیشه برنامه های کوتاه مدت نتایج مثبتی را به دنبال نخواهد داشت، افزود: بی ثباتی اقتصاد کشور شرایط سختی را برای سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی در کشور به وجود آورده است که در این مسیر تولیدکنندگان نمی توانند برنامه های بلند مدتی را برای فعالیت های خود تنظیم کنند.

دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان سنگ آهن با اشاره به اینکه بی ثباتی بازار و نبود برنامه های منسجم از سوی دولت یک سهم مهلک برای اقتصاد کشور به شمار می آید، گفت: البته باید این نکته را متذکر شوم که در هیچ کجای دنیا یارانه نقدی در اختیار بخش تولید قرار نمی دهند بلکه باید دستگاه سیاست گذار با بکارگیری برنامه های اقتصادی شرایط فعالیت را برای تولیدکنندگان مساعد کند.

وکیلی با گلایه از اینکه با افزایش قیمت حامل های انرژی فعالیت های معدنی برای تولیدکنندگان این بخش بسیار مشکل خواهد شد، تصریح کرد: دولت در این مسیر هیچ گونه تصمیمی برای کمک به تولیدکنندگان در راستای افزایش قیمت حامل های انرژی نگرفته است.

دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان سنگ آهن در رابطه با حذف ثبت سفارش کالا که طی روزهای اخیر از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شده است نیز گفت: در بخش واردات فعالان تجاری با دو بخش گمرک و سازمان توسعه و تجارت روبه رو هستند که هر یک بخشنامه خاصی را تدوین می کنند که بر همین اساس دولت باید تدبیر مناسبی را برای رفع مشکلات تجار بکار گیرد.

وی اضافه کرد: موضوع حذف ثبت سفارش کالا پیشنهادی مناسب است اما آیا وزیر صنعت جایگزینی هم برای این طرح در برنامه خود دارد! چراکه با حذف آن سردرگمی واردکنندگان بیش از گذشته خواهد شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار