|
|
کدخبر: ۱۶۳۱۰۹

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه از بین یک میلیون و ۷۰۰ هزار کارگر ساختمانی, ۸۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند گفت: ما بقی این تعداد یعنی حدود ۹۰۰ هزار نفر در نوبت بیمه هستند.

اکبر شوکت در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه تعداد بیمه کردن کارگران در سال ۹۳ به منابع سازمان تامین اجتماعی از فروش پروانه ساخت از طریق شهرداری ها به صندوق تامین اجتماعی بستگی دارد گفت: قانون رفع موانع اجرایی بیمه کارگران ساختمانی، سازمان تامین اجتماعی را موظف کرده است با منابع حاصل از فروش پروانهٔ ساخت که از طریق شهرداری ها به صندوق تامین اجتماعی واریز می شود، تمام کارگران ساختمانی را بیمه کند.

وی افزود: در راستای این قانون مجازاتی هم برای متخلفین تعیین شده است که اجرای این مسئله منوط به این است که حق بیمه به صورت کامل از محل درآمد فروش پروانه ساخت کاملا دریافت شده باشد. اگر حق بیمه از محل پروانه ساخت دریافت شود, امکان بیمه کردن حداقل یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی وجود دارد.

یک عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در واکنش به اظهار نظر اخیر «محمدحسن زدا»، معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی که گفته بود «تعهد و برنامه ای برای پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی در سال جاری نداریم» بیان کرد: در قانون بودجه سال ۹۲، سازمان مالیاتی مکلف شده بود ۹۰۰ میلیارد تومان از کل عوارض ارزش افزوده شهرداری ها و دهیاری ها را برای بیمه کارگران ساختمانی به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند که منجر به سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی و به تبع، محدود شدن تعداد بیمه شدگان شده بود، نگرانی آقای زدا نیز بابت این موضوع است که امسال نیز در بودجه چنین مسئله ای لحاظ شود. چرا که بیمه کارگران ساختمانی از سوی پروانه ساختمانی هیچ بار مالی برای دولت ندارد.

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه از بین یک میلیون و ۷۰۰ هزار کارگر ساختمانی, ۸۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند گفت: ما بقی این تعداد یعنی حدود ۹۰۰ هزار نفر در نوبت بیمه هستند، البته باید بگویم که نام برخی از کارگران ساختمانی در بین این ۹۰۰ هزار نفر نیست.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار