|
|
کدخبر: ۱۶۳۲۳۳

سبزواری:

خبرگزاری تسنیم: یکی از شاعر انقلابی با بیان اینکه منزل پدری خود در سبزوار را وقف کرده ام، گفت: باید با اجرای طرح «اوراق وقف» که پیش زمینه دینی و اسلامی دارد، در نهایت فرهنگ مردم متعالی شود.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد اجرایی اوراق وقف(امینانه)، حمید سبزواری، شاعر انقلاب ضمن استقبال از اجرای طرح اوراق وقف، اظهار کرد: این طرح کار بسیار خوبی است و با اجرای چنین طرحی در نهایت به ارتقاء و تعالی فرهنگ مردم کمک شود.

این شاعر انقلاب با تأکید بر اینکه تأسیس یک بیمارستان برای بیماران سرطانی از طریق وقف عملی بسیار شایسته است، خطاب به مسئولان اجرایی این طرح گفت: افرادی که در رأس هستند باید توانایی اداره اموری با این اهمیت را داشته باشند که در این صورت، انجام این طرح بسیار کار پسندیده است.

برای جلوگیری از ظرفیت سوزی افراد شایسته در رأس قرار گیرند

شاعر پیشکسوت انقلاب با بیان اینکه اگر این توانایی در مسئولان اجرایی نباشد در نهایت منجر به ظرفیت سوزی می شود، ادامه داد: باید تلاش شود تا افراد شایسته در رأس امور قرار بگیرند.

وی ضمن پیشنهاد اجرای طرح «اوراق وقف» در حوزه های فرهنگی و دینی، اظهار کرد: طرح «اوراق وقف» بواسطه ظرفیت عظیمی که از خرده سرمایه های مردم جمع آوری می کند می تواند در حوزه های مختلف گام های بزرگی بردارد و چه بهتر که این ظرفیت به حوزه فرهنگ و مسائل دینی نیز وارد شود.

سبزواری همچنین به سابقه خود و خانواده اش در حوزه امر پسندیده وقف اشاره کرد و گفت: منزل پدری من در سبزوار نیز وقف و به محلی برای استفاده عموم تبدیل شده است. این منزل قدیمی که بیش از ۲۵۰ متر مربع زیر بنا دارد به موزه تبدیل شده است.

مسئولان متوجه بدهی خود به مردم باشند / قضیه حساس است

این شاعر پیشکسوت انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت وقف اشاره کرد و گفت: وقف یکی از کارهای خیری است که به سود عموم مردم انجام می شود و افراد دیگر می توانند از آن استفاده کنند. البته در این میان توجه به این مسئله اهمیت ویژه دارد که اشخاص در رأس امور بدانند وجوه مردم نزد آنها نوعی بدهی برای آنها ایجاد می کند و مسئله بسیار حساس است.

سبزواری با بیان اینکه این بدهی تا زمانی که کار به سرانجام نرسد بر عهده مسئولان باقی می ماند، اظهار کرد: از سویی نیز اجرای صحیح این طرح به خیل عظیمی از مردم به ویژه مبتلایان به سرطان خیر می رساند.

رهبر معظم انقلاب درباره سبزواری فرموده اند: «ایشان شاعر بسیار خوبی است، یعنی هم قریحه شعری خوبی دارد و هم مضمون ساز است و هم تسلط بر لفظ و گستره میدان واژگانی دارد و هم متنوع است. ایشان هم غزل می گوید، هم تصنیف، هم قصیده و ترانه های گوناگون. این ها امتیازات شعری حمید سبزواری است که ایشان را در رتبه بالایی از شعر معاصر ما قرار می دهد. چون این هنر در خدمت مردم انقلاب و بصیرت افزایی قرار داده است.».

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار