|
|
کدخبر: ۱۶۳۲۹۷

جزئیات تازه از آمار انصرافی ها در گفت وگوی عضو کمیسیون اقتصادی با تسنیم

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از ثبت نام ۷۱ میلیون ایرانی برای دریافت یارانه، انصراف زیر ۷ میلیون نفر شامل کمتر از ۳.۵ میلیون نفر در داخل و کمتر از ۳.۵ میلیون نفر در خارج کشور خبر داد و گفت: مجموع انصرافی ها حدود ۷.۵ درصد است.

ابراهیم نکو در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، درباره تعداد انصراف دهندگان از یارانه نقدی در مرحله جدید اجرای قانون هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: در حالت کلی طبق آمار دریافتی از سوی مسئولان حدود ۷.۵ درصد از مردم در این مرحله ثبت نام نکرده و از دریافت یارانه نقدی انصراف داده اند.

وی افزود: البته از این رقم بخش بزرگی مربوط به ایرانیان خارج نشین یا کسانی که در خارج به سر می برند است از همین رو بدون لحاظ این افراد باید گفت در دور جدید ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی تنها ۳.۵ الی ۴ درصد از مردم از ثبت نام خودداری کرده و انصراف داده اند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید براینکه نمایندگان منتظر اعلام آمار مکتوب و رسمی در این باره از سوی دولت هستند، گفت: دولت باید برای اعلام قیمت های واقعی پیش قدم شود و هر چه سریعتر آمار انصرافی ها را اعلام کند.

نکو با بیان اینکه ۷۱ میلیون نفر از ایرانیان داخل کشور نسبت به دریافت یارانه نقدی ثبت نام کرده اند تصریح کرد: در این مرحله کمتر از ۷ میلیون نفر ثبت نام نکرده اند که بدون لحاظ خارج نشینان باید گفت فقط سه و نیم میلیون نفر در داخل کشور انصراف داده اند.

وی با اشاره به اینکه آمار انصراف ۳.۵ الی ۴ درصدی هم باید برای دولت قابل توجه باشد، گفت: دولت باید از این آمار به عنوان موفقیت یاد کند چرا که از بین ۷۷ میلیون نفر باز هم تعدادی از مردم به توصیه دولت گوش کرده و نسبت به دریافت یارانه نقدی اقدام نکرده اند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: دولت باید در شیوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تجدیدنظر کند تا مردم بیشتر از گذشته به انصراف از دریافت یارانه نقدی تشویق شوند؛ یکی از دلایل عدم انصراف مردم در این دوره افزایش تورم و گرانی کالاها بود چرا که مردم نگران هستند در دور جدید هم شاهد گرانی و تورم باشند.

نکو ضمن اشاره به اینکه بسیاری از مردم یارانه نقدی را کمکی برای جبران خسارت می دانند گفت: دولت باید در جهت کاهش نرخ تورم و مدیریت قیمت ها به گونه ای عمل کند که مردم متوجه شوند اگر از دریافت یارانه انصراف دهند این مبلغ صرف تولید، بهداشت و درمان می شود و در نتیجه مردم منفعت می برند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار