|
|
کدخبر: ۱۶۳۳۲۵

وزیر امور اقتصادی و دارایی با معاون نخست وزیر چین در پکن دیدار و گفتگو کرد. چین مایل به گسترش سطح مناسبات اقتصادی با ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی طیب نیا که در راس یک هیئت از مقامات اقتصادی ایران هم اکنون در پکن به سر می برد در گفتگو با معاون نخست وزیر چین، بر توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهارداشت: ایران به توسعه روابط با چین بسیار اهمیت می دهد، در شرایط کنونی ایران همکاری های خود با چین را در ابعاد اقتصادی، بانکداری، انرژی، سرمایه گذاری، ساخت تاسیسات زیربنایی تقویت خواهد کرد.

" جان گائو لی " معاون نخست وزیر چین نیز در این دیدار گفت: چین دوستی سنتی خود با ایران را بسیار غنیمت می شمارد و همواره ایران را شریک مهم استراتژیک خود می داند.

وی خاطر نشان کرد: در سال های اخیر، بر اساس تلاش های مشترک دو کشور توسعه روابط چین و ایران گرایش مطلوبی داشته و مبادلات دو جانبه مقامات عالیرتبه افزایش یافته، اعتماد سیاسی متقابل تقویت شده و همکاری های مختلف دو کشور نیز گسترش یافته است.

معاون نخست وزیر چین که عضو شورای ۷ نفره چین نیز است یادآور شد: میزان تجارت دو جانبه دو کشور ایران و چین ضمن حفظ سطح کنونی رشد داشته است و چین مایل است همکاری های مختلف دو کشور به ویژه همکاری های اقتصادی و دارایی دو جانبه را تقویت بخشیده تا روابط دو کشور بیش از بیش ادامه یابد.

حجم روابط بازرگانی غیرنفتی دو کشور ایران و چین در سال ۲۰۱۲ میلادی، بالغ بر ۱۳.۶ میلیارد دلار بوده که از این میزان حدود ۳.۵ میلیارد دلار آن مربوط به صادرات ایران به چین و ۸.۱ میلیارد دلار واردات از چین بوده و حجم تجارت دو کشور برای سال ۲۰۱۳ میلادی حدود ۱۵ میلیارد دلار برآورد می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار