|
|
کدخبر: ۱۶۳۳۵۸

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ۳۰ درصد برنامه های سال ۹۳ سازمان بازرسی درباره اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، سراج در این مراسم که با حضور رئیس کل دادگستری و مسئولان استانی در دادگستری اردبیل برگزار شد، با تشریح سیاست انتصاب قضات برای جایگاه بازرسان کل استانی گفت: تلاش دارم قضات عالی رتبه را در رأس بازرسی کل استان ها منصوب کنم. با این کار چند هدف را دنبال می کنم. اول این که قضات به قانون اشراف داشته و در رابطه با بازرسی، نظارت، دستگیری و اجرای قانون دقت لازم را دارند. هدف دیگر از این سیاست کم کردن فرایند دادرسی ها است تا از انتقال پرونده ها به مرکز جلوگیری شود. چنانچه یک قاضی در راس مراکز بازرسی استان ها باشد، دستگاه قضایی که مرجع رسیدگی به پرونده های ناشی از گزارش تهیه شده از سوی هیات بازرسی است، بهتر زبان قاضی را می فهمد. چرا که قاضی سعی می کند گزارش های بازرسی خود را حقوقی تهیه کرده و از این بابت این پرونده ها زودتر در دادگاه رسیدگی می شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تاخیر در انتصاب بازرس کل استان اردبیل و انتقاد برخی رسانه های محلی به این موضوع گفت: حساسیت برخی رسانه های محلی راجع به تاخیر انتصاب بازرس کل استان و همچنین برخی نمایندگان استان جای تشکر دارد. ابلاغ بازرس کل جدید استان بیش از یک ماه قبل، صادر شده بود ولی به علت مشغله های کاری پایان سال به تأخیر انجامید.

سراج با تأکید بر این که اکثر کارهای بازرسی استان ها دیجیتالی بوده و از سوی مرکز کنترل می شود، گفت: سازمان بازرسی سه نوع بازرسی انجام می دهد؛ برنامه ای، موردی و فوق العاده. بازرسی برنامه ای در ابتدای سال تدوین می شود و هر استان می داند که چند بازرسی برنامه ای و نظارتی دارد و برای آن برنامه ریزی می کند. به عبارت دیگر مشخص است که بازرس های استان های کشور چه برنامه بازرسی و نظارتی دارند و چه مدتی به طول می انجامد. به همین خاطر می توان گفت که انتصاب دیرهنگام بازرس کل جدید استان اردبیل هیچ خللی در بازرسی و نظارت در استان اردبیل ایجاد نکرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تأکید بازرس کل سابق استان اردبیل مبنی بر حمایت های امام جمعه و نماینده ولی فقیه در این استان از بازرسی استان گفت: تمایل داشتم امام جمعه و نماینده ولی فقیه استان نیز در جلسه حضور می داشت تا حضوراً از حمایت های ایشان از بازرسی کل استان تقدیر و تشکر می کردم. بازرس کل سابق استان تأکید کردند که امام جمعه اردبیل از سازمان بازرسی حمایت های بی دریغی داشتند ولی بنده معتقدم ایشان صدردرصد مطیع قانون بوده و از قانون حمایت می کنند نه از بازرسی یا اداره خاص و چون بازرسی استان قانون گرا است ایشان حمایت کرده است که جا دارد از بینش ایشان تشکر کنم.

۳۰ درصد برنامه های سال ۹۳ سازمان بازرسی درباره اقتصاد مقاومتی خواهد بود

وی با اشاره به برنامه های موردی سازمان گفت: ۷۰ درصد برنامه سازمان به کارهای برنامه ای و بازرسی های فوق العاده و بازرسی موردی اختصاص دارد. همان طور که مستحضرید مقام معظم رهبری قبل از سال جدید و حتی در فرمایشاتی که بعد از نوروز داشتند تأکید ویژه در خصوص اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال داشته اند. باید اشاره شود که اقتصاد مقاومتی تاکتیک نیست، بلکه بینش و یک گرایش است و قطعا سازمان بازرسی کل کشور در اجرایی کردن فرامین رهبری می تواند نقش اساسی داشته باشد و انشاء الله بنا داریم ۳۰ درصد برنامه ای که تنظیم نشده در خصوص فرامین رهبری تنظیم و آن را اجرایی کنیم. در خصوص اقتصاد مقاومتی همان روزهای نخست ابلاغ، رؤسای سه قوه لبیک گفته و هر کدام در حوزه اختیارات خود برنامه هایی تنظیم و اجرایی کرده اند که البته شاید کامل نباشد و در ادامه کار برنامه های کاملی به سازمان ها ابلاغ خواهد شد. یکی از برنامه های سازمان بازرسی تبیین برنامه های اقتصاد مقاومتی قوا و تعیین وظایف برای سازمان های مختلف است. خوشبختانه اقدامات خوبی انجام شده و اقدامات بهتری تدارک دیده می شود که به زودی به سازمان های مربوطه ابلاغ خواهد شد.

تشریح نقش قوای مجریه و مقننه در اجرای سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر این که قوه مجریه رکن رکین اجرای سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال است، گفت: دولت در خط مقدم بوده و در خصوص ایجاد اشتغال، افزایش ارزش پول ملی، کنترل تورم و سرمایه گذاری و تشویق به سرمایه گذرای نقش بزرگی باید ایفا کند که انشاء الله با همتی که در جناب رئیس جمهور شخصا سراغ دارم و سخنرانی هایی که در این رابطه داشته اند و دستورهایی که به معاون اول خود به عنوان رئیس ستاد مبارزه با مفاسد صادر کرده اند، در آینده شاهد اقدامات موثری از سوی دولت خواهیم بود. قوه مقننه در خصوص اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال اقدامات تقنینی، کنترلی، نظارتی و هدایتی دارد. قوه قضائیه نیز نقش نظارتی، هدایتی، پیشگیرانه و مقابله گرایانه دارد که انشاء الله به مقابله گرایانه نخواهیم رسید و سعی می کنیم در سه وظیفه نخست به اهداف خود برسیم و با مشکلی مواجه نشویم.

اکثر مدیران خدوم و پاکدست هستند / سعی می کنیم با نظارت مدیران را در مسیر درست نگه داریم

سراج با تأکید بر تقدم نظارت بر بازرسی گفت: در این خصوص در قانون نیز پیش بینی شده است که قبل، حین و بعد امور، نظارت و بازرسی شود، سازمان سعی می کند قبل و حین نظارت داشته و مانع رسیدن کار به بعد از انجام امور شود. خوشبختانه اکثر مدیران پاکدست و خدوم هستند و اقلیت متخلفی هستند که قابل طرح هم نیستند. سعی می کنیم در مرحله قبل و حین مدیران خدوم را حفظ کنیم. مدیران، سرمایه نظام هستند و اگر بی جهت آبرویشان برده شود مورد بازخواست اخروی خواهیم شد. سعی ما این است که مدیران را با نظارت در مسیر درست نگه داریم و مانع انحراف آنان شویم. در یکی، دو سال گذشته بیش از ۴۰ هزار مزایده و مناقصه را نظارت کردیم. بیش از ۲۰ هزار مزایده و مناقصه را به صورت فیزیکی و با استقرار هیات بازرسی نظارت کردیم. حدود ۷ هزار مزایده و مناقصه را متوقف و بعد از رفع ایراد مجددا برگزار کردیم که اکثر مدیران از هیات بازرسی سازمان تشکر و تقدیر کردند. مطمئن باشید با اقلیت مدیران متخلف به شدت برخورد می کنیم و در دستگاه قضایی اغماضی برای آنان متصور نمی باشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این که مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش اساسی دارند، گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم تا مطالبه مقام معظم رهبری محقق شود. نوع و الگوی مصرف در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نقش حائز اهمیتی دارد. این حرف به معنای آن نیست که کم مصرف کنیم. بلکه باید بهینه و درست مصرف کنیم. این موضوع را باید به مسئولین جزء، استراتژیک و اصلی انتقال دهیم تا مردم نیز آن را در زندگی خود لحاظ کنند. اگر این اتفاق بیافتد ما موفق خواهیم بود.

وی در پایان این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از کرمی بازرس کل سابق استان اردبیل، رضایی را به عنوان بازرس کل استان اردبیل معرفی کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار