|
|
کدخبر: ۱۶۳۴۵۹

مدیر کل انتشارات کمک آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با تسنیم مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل دفتر تکنولوژی و انتشارات کمک آموزشی با اشاره به این که سوالات امتحانات دانش آموزان از کتاب های درسی طراحی می شود، گفت: استفاده از کتب کمک آموزشی برای دانش آموزان و به ویژه دبستانی ها برای موفقیت در امتحانات توصیه نمی شود.

محمد ناصری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیمدر پاسخ به این پرسش که با نزدیک شدن به ایام امتحانات ممکن است برخی دانش آموزان به استفاده بیش تر از کتاب های کمک آموزشی روی بیاورند، اظهار داشت: اصل امتحان و سنجش دانش آموز بر مبنای کتاب درسی است و مبنای امتحانات مدارس بر اساس کتاب های کمک آموزشی نیست.

وی افزود: در حقیقت کتب کمک آموزشی مناسب، مفاهیم کتب درسی را برای دانش آموزانی که پایه درسی آن ها ضعیف است توسعه داده و ساده تر می کند. از آن جا که امتحانات مدارس بر پایه کتب درسی است اگر معلم به خوبی تدریس کند و دانش آموز نیز در طول سال تحصیلی مفاهیم درسی را به خوبی مطالعه کرده باشد نیازی به کتب کمک آموزشی وجود ندارد و در مقطع ابتدایی به هیچ عنوان استفاده از کتب کمک آموزشی را توصیه نمی کنیم.

مدیر کل دفتر تکنولوژی و انتشارات کمک آموزشی با اشاره به این که در پایه های بالاتر ممکن است به توصیه دبیر مربوطه برخی از دانش آموزان به کتب کمک آموزشی نیاز داشته باشند، گفت: اما این به این معنا نیست که لزوماً دانش آموز برای فهمیدن کتاب درسی نیاز به کتاب کمک آموزشی دارد.

ناصری بیان کرد: کتب کمک آموزشی نامناسب به صورت مخرب عمل می کنند و بر یادگیری دانش آموز اثر منفی دارند چرا که این کتاب ها و به ویژه حل المسائل ها ضد خلاقیت بوده و در نظام تعلیم و تربیت ایجاد تخریب می کنند. در حقیقت این کتاب های کمک آموزشی نه تحقیق بنیان است ونه پژوهش بنیان.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار