|
|
کدخبر: ۱۶۳۴۸۶

گزارش تسنیم از اقدام عجیب یک بیمارستان در تهران

خبرگزاری تسنیم: نه فقط آن ها که پول دارند، این روزها حتی عده ای برای این کار وسایل خانه را هم می فروشند؛ می دانند ممکن است کور شوند اما رضایتنامه را امضا می کنند تا با تیغ جراحان، در نقاشی خدا دست ببرند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی تسنیم، انگار یک چیزی گم کرده اند. یک چیزی که حالا با رنگ کردن قرنیه چشم هایشان آن را پیدا می کنند. معلوم نیست دوباره چیزی را گم می کنند یا نه اما خدا کند که آن نور چشم هایشان نباشد. معلوم نیست چمان شده که می خواهیم به نقاشی خدا هم دست ببریم. آیا کسی جرأت دارد به نقاشی های استاد فرشچیان چیزی اضافه و یا کم کند. رنگی را ترجیح دهد که اضافه کند و یا کم؟ اگر پاسخ منفی است آیا معلوم است که چگونه به خود اجازه می دهیم به آثار خالق استاد فرشچیان دست ببریم.

زیبایی و برتری جویی میان برخی از ما آن قدر مهم شده که حاضریم با جراحی های گوناگون سلامتی اعضای بدن خود را از دست بدهیم و حتی برای تأمین هزینه های آن وسایل خانه مان را بفروشیم. این را عدد و رقم هایی می گویند که حکایت از پرداخت هزینه های کلان توسط ایرانی ها برای انجام اعمال جراحی غیرضروری دارد.

داستان اما به همین جا ختم نمی شود! در حقیقت جراحی برای زیبایی نه تنها از حیطه درمان خارج شده بلکه به جراحی برای از دست دادن عضوی از بدن تبدیل شده و چهره متفاوتی را به خود گرفته است. به طوری که برخی افراد تنها راه برای داشتن برچسب «ترین ها» حاضرند تن به هر نوع جراحی عجیب و غریبی بدهند…!

در یک مصاحبه اعلام شده بود به تازگی این امکان وجود دارد که رنگ چشم به طور دائم تغییر کند و یا برای زیبایی بیش تر، اجسامی را داخل چشم بگذارند، من اما هنوز به نقاشی خالق استاد فرشچیان فکر می کنم.

علاقه مندان به چشم های جواهری
" یکی از جدید ترین موارد استفاده از جواهرات، کار گذاشتن جواهر در سطح چشم است. کارگذاری جواهر در چشم یکی از انواع جراحی زیبایی است که نخستین بار در کشور هلند انجام شد و در حال حاضر در کشور های مختلف جهان همه روزه به علاقمندان استفاده از این تکنیک افزوده می شود. " این جملات مربوط به تبلیغاتی است که در سایت یک بیمارستان خصوصی در تهران گذاشته شده و به نوعی با معرفی این جراحی، فراخوانی برای هر چه زیبا تر شدن را با وجود عوارض بسیار خطرناک آن ارائه کرده است.

برای با خبر شدن از چند و چون این نوع جراحی به عنوان یک متقاضی راهی بیمارستان می شویم. کلینیک های چشم پزشکی در آخر سالن قرار دارند. چند منشی روبه روی اتاق های کلینیک، مسئول پاسخگویی به مراجعان به ردیف کنار هم نشسته اند. یکی از آن ها به میز و صندلی تک افتاده در گوشه سمت راست سالن اشاره می کند و می گوید: برای گرفتن مشاوره برای نگین چشم باید به آن همکار که گوشه نشسته است، مراجعه کنید. منشی جوان که حسابی سرش خلوت است با حفظ سمت مشاوره، ترغیب یا منصرف کردن افراد متقاضی را برعهده دارد. پس از گپ و گفت چند دقیقه ای با او متوجه می شویم۴ نفر تا به اکنون داخل چشم خود نگین و ۷ نفر هم برای تغییر رنگ چشم، عنبیه مصنوعی گذاشته اند.

این منشی جوان درباره نگین ها این طور می گوید: نگین ها حالت قوسی و مشابه انحنای کره چشم دارند و در قسمت سفیدی چشم قرار می گیرند. زیبایی این نگین ها در این است که وقتی فرد به سمت دیگری نگاه می کند، نگین داخل چشم مشخص شود. این نگین ها در سه مدل قلب، ستاره و کلید سل(یکی از علامت های موسیقی) کاشته می شود.قیمت آن ها رقمی حدود هزار و ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار معادل ۴ و نیم تا ۵ میلیون تومان است. بیمار این مقدار مبلغ را به صورت دلار پرداخت می کند و نگین توسط بیمارستان خریداری می شود.

او تأکید می کند: هیچ کدام از این نگین ها درخشندگی ندارند و بسیار معمولی هستند و هزینه تمام شده این جراحی حدوداً ۷ میلیون تومان می شود.

رنگ چشم هایی که دل صاحبانش را زده اند…!


این فقط نیمی از ماجرای جراحی های عجیب و غریبی است که بر روی چشم انجام می شود. ظاهراً رنگ چشم برخی افراد دلشان را زده و می خواهند آن را برای همیشه و به طور دائم عوض کنند، حتی اگر کور شوند! از ۷ نفری که این جراحی را انجام داده اند، یک نفر آقا و بقیه خانم بوده اند.

به گفته منشی کلینیک، این عنبیه از جنس پروتز و یا سیلیکون است که بیمارستان آن را برای بیمار تهیه می کند و آخرین قیمت آن ۵۵۰۰ دلار(معادل ۱۷ میلیون) است و اکنون قیمت نهایی آن بستگی به قیمت دلار دارد. این عنبیه ها به سه رنگ آبی، سبز و طوسی است و حداقل هزنیه جراحی آن حدوداً ۱۸ تا ۱۹ میلیون خواهد شد.

می دانند ممکن است کور شوند اما رضایتنامه را امضا می کنند!


منشی جوان از رضایتنامه قبل از جراحی می گوید و دوباره تأکید می کند: ما عوارض این عمل را در رضایتنامه ای که قبل از عمل به بیمار می دهیم، قید کرده ایم اما باز هم می بینیم متقاضیان این نوع جراحی ها با وجود این که می دانند شاید روزی گرفتار عفونت های این اشیای خارجی و یا حتی کور شوند اما راضی هستند هر طور شده این عمل را انجام دهند و پای رضایتنامه را امضا می کنند.

گرفتن وام و فروش وسایل خانه برای چشمان رنگی


او ادامه می دهد:«در بسیاری موارد برای پرس و جو درباره این نگین ها مراجعه می کنند اما به خاطر هزینه آن منصرف می شوند اما برخی اصرار دارند و تمام تلاش خود را می کنند تا جراحی کنند. به طوری که ۷۰ درصد متقاضیانی که برای این جراحی اقدام کرده اند از نظر مالی وضع چندان خوبی نداشتند. حتی موردی داشتیم که فرش و وسایل منزل خود را فروخته بود تا بتواند هزینه جراحی را تأمین کند و دیگری وام گرفته بود تا این جراحی را انجام دهد.»

وقتی ظاهر بیماران را بعد از این نوع جراحی از منشی جویا شدیم، می گفت:چشم های این افراد کاملاً مصنوعی و مثل چشم های عروسک است و اتفاقاً همه هم می فهمند که حالت چشم ها غیر عادی است.او به رنگ آبی شلوارش اشاره می کند که «چشم ها مثل این رنگ یکدست آبی یا سبز می شود. یعنی این شیارهای طبیعی که در عنبیه های هر فرد وجود دارد در عنبیه های مصنوعی نمی بینیم.

گزارش از طیبه مقدم جو

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار