|
|
کدخبر: ۱۶۳۵۵۲

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از مذاکره با وزیر انرژی ارمنستان درباره پروژه مشترک مرزی سد و نیروگاه دو کشور بر روی رودخانه ارس خبر داد و گفت: منتظر اظهارنظر ارمنستان برای ادامه کار هستیم.

محمدرضا رضازاده در گفتگو با مهر در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه احداثسد و نیروگاه مشترک ایران و ارمنستان در رودخانه مرزی ارس با تاکید بر بازنگری طرح های سدسازی از سوی وزارت نیرو گفت: به صورت کلی، سدسازی ها بر اساس آورد رودخانه ها انجام می شود؛ بنابراین در این زمینه نیز بر اساس ملاحظات و اقداماتی که لازم است کار دنبال می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با ذکر این نکته که بازنگری ها در مورد این پروژه تغییرات جدی ایجاد نمی کند اظهارداشت: مواردی درباره این پروژه در جلسه ای که با وزیر انرژی ارمنستان برگزار شد را طرح کردیم و قرار است آنها نیز با مشاوران خود مسائل مطرح شده را بررسی کنند.

رضازاده ادامه داد: در این زمینه کارشناسان ایرانی نیز به ارمنستان سفری داشته اند و اتفاقا در جریان این سفر و طرح مباحثفنی از سوی ایران، کارشناسانی که از زمان شوروی سابق هم درباره این طرح کار کرده بودند، موارد کارشناسی شده ایران را تایید کردند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر منتظر هستیم که وزارت انرژی ارمنستان در این زمینه اظهارنظر نهایی را انجام دهد و کار دنبال شود.

به گزارش مهر، از سال های گذشته اجرای یک پروژه مشترک سد و نیروگاه در مسیر مرز ایران و ارمنستان بر روی رودخانه ارس مطرح و در سال ۹۰ نیز این پروژه کلنگ زنی شده بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار