|
|
کدخبر: ۱۶۳۵۹۱

معاون رییس جمهور خبر داد

خبرگزاری تسنیم: معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از تدوین بسته های اجرایی اشتغال زنان خبر داد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از شاتا، شهیندخت مولاوردی در مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی افزود: در شرایطی هستیم که پیشرفت زنان و مردان به یک میزان نبوده و هنوز زنان از عدم دسترسی برابر به فرصتهای سیاسی و اقتصادی رنج می برند.

مولاوردی با اشاره به ماده ۲۳۰ برنامه پنجم توسعه برای ساماندهی امور معیشتی زنان با تاکید بر مشاغل خانگی افزود: امیدواریم بتوانیم با مد نظر قرار دادن این محورها در تدوین برنامه ششم قدمهایی برداریم و دبیرخانه دائمی بدین منظور تشکیل دهیم.

وی تاکید کرد: زنان باید بخش اعظمی از عزم ملی و مدیریت جهادی تلقی شوند و در این زمینه نقش آفرین باشند.

مولاوردی تصریح کرد: باید با توجه به مولفه های اقتصاد مقاومتی مبنی بر درون زا بودن، عدالت محوری دانش بنیانی و متکی بر مردم بودن نقش آفرینی زنان را شاهد باشیم.

به گفته وی کشوری که در رسیدن به هدف توسعه بخشی از نیروی انسانی خویش را نادیده می گیرد در مقابل کشوری که از نیروی انسانی زنان و مردان بهره برداری کامل می کند قطعا عقب می ماند.

معاون رییس جمهور با اشاره به رویکرد دولت تدبیر و امید برای پیشبرد اعتدال گرایی و عدالت محوری یادآور شد: برقراری عدالت اجتماعی محقق نمی شود مگر اینکه زنان در جایگاه خودشان قرار گیرند.

مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه نقش آفرینی زنان با تاکید بر توسعه پایدار با حضور معاون مدیریت منابع و منابع انسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مدیران این وزارتخانه در محل سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار