|
|
کدخبر: ۱۶۳۹۲۲

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

خبرگزاری تسنیم: معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: از سال تحصیلی آینده برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روزهای پنج شنبه برای دانش آموزان اجرا می شود.

حمید رضا کفاش در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد: در حال حاضر برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تعدادی از مدارس سطح کشور اجرا می شود که فعالیت های مختلفی همچون نمایش های عروسکی جذاب, کتابخوانی, اجراس سرود و فعالیت های ورزشی را اجرا می کنند.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش افزود: با توجه به اینکه در دولت گذشته روزهای پنج شنبه تعطیل شد و یک روز آموزشی سلب شد, به نظر ما باید در این روز برنامه های جذاب به دور از کتاب به دانش آموزان آموزش داده شود که در این راستا در نظر داریم از سال تحصیلی آینده برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در روزهای پنج شنبه برای دانش آموزان اجرا کنیم.

کفاش با اشاره به دیدار وزیر آموزش و پرورش با رهبر معظم انقلاب گفت: در این دیدار مقام معظم رهبری بر مسائلی همچون حفظ موضوعی آیات قرآن در مدارس و انس با اهل بیت(ع) در کتاب های درسی تاکید داشتند بنابراین در نظام فوق برنامه آشنایی بیشتر دانش آموزان با ائمه اطهار(ع) را به صورت طراحی کتابچه ای کوچک دنبال می کنیم تا در ذیل برنامه های فرهنگی خود قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه های معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش افزایش سهیمه زیارت اولی ها است که با صحبت هایی که با آستان قدس رضوی شده درصدد هستیم این سهمیه را افزایش دهیم.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تربیت دینی و قرآنی از اولویت های این معاونت است، تصریح کرد: خوشبختانه نماز سند جامعه مدونی دارد که وزیر آموزش و پرورش دستور عملیاتی کردن و گسترش این سند را داده اند و در این راستا تلاش می کنیم تا با برگزاری نماز جماعت در مدارس با حضور مدیران فرهنگ نماز را برای دانش آموزان تبیین کنیم.
انتهای پیام / ق

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار