|
|
کدخبر: ۱۶۳۹۶۵

دبیر ستاد ساماندهی فعالیت های سازمان های مردم نهاد شهر تهران:

خبرگزاری تسنیم: دبیر ستاد ساماندهی فعالیت های سازمان های مردم نهاد شهر تهران گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری اصلی ترین برنامه ستاد فرهنگسازی برای فعالیت های داوطلبانه و کار جهادی است.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، محمدرضا زمردیان با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط مقام معظم رهبری، گفت: ما معتقدیم در هر حوزه ای اگر ورود مردم نباشد منجر به شکست می شود و در این راه، کارگروه جهادی راه اندازی شده است تا توجه به کار داوطلبانه و جهادی به عنوان یک خط مشی دنبال شود.

وی در تشریح برنامه های ستاد ساماندهی فعالیت های سازمان های مردم نهاد شهر تهران گفت: در ستاد کارگروه های مختلفی داریم که یکی از آن ها کارگروه آسیب های اجتماعی است که توجه به سمن هایی که فعالیت خود را به حوزه های خاص همچون پیشگیری از ایدز، ترویج زندگی و حمایت از قربانیان خشونت، پیشگیری از اعتیاد و حمایت از خانواده های معتادان شکل داده اند را در سال جاری به طور جدی مورد توجه قرار می دهد تا با برقراری ارتباطات مستمر علاوه بر شناسایی آسیب ها، نیازهای سمن ها مورد توجه قرار می گیرد.

زمردیان با بیان این که کار در ستاد سمن ها حرکت از پایین به بالاست، گفت: در ستاد ساماندهی فعالیت های سازمان های مردم نهاد شهر تهران فعالیت های مردمی را جذب و هدایت کنیم.

وی با اشاره به این که نیازسنجی از سمن ها یکی از فعالیت هایی است که مورد توجه است، در این باره اظهار کرد: در حوزه آموزش کارگاه های مختلفی برگزار می کنیم تا بدانیم چه نیازهایی در حوزه آموزش و توانمندسازی سمن ها وجود دارد. اکنون طرح مطالعاتی در این رابطه شروع شده و با اخذ نظر از خود NGO ها به فعالیت برای آن ها می پردازیم.

دبیر ستاد ساماندهی فعالیت های سازمان های مردم نهاد شهر تهران با تأکید بر این که بحثآسیب ها از موضوعات خاصی است که در جامعه علاقمندان کمی دارد، افزود: در درجه اول باید به موضوع فرهنگ سازی در این حوزه بپردازیم. از این رو در سال جاری سیاست اصلی ما فرهنگ سازی برای فعالیت های داوطلبانه و کار جهادی است. درحقیقت در حوزه فرهنگ سازی سعی مان این است که به طور جدی ورود پیدا می کنیم.

زمردیان همچنین تأکید کرد: کسانی که در حوزه آسیب های اجتماعی کار می کنند، فعالیتشان با انگیزه های مادی و اقتصادی نیست بلکه با انگیزه مشارکت اجتماعی فعالیت می کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار