|
|
کدخبر: ۱۶۴۰۳۸

مراسم ختم ذاکران اهل البیت(ع) حاج محسن فیضی و حاج اصغر حیدری صبح امروز چهارشنبه درحسینیه خانه مداحان اهل البیت(ع) برگزار شد.

گروه فرهنگی مشرق- صبح امروز چهارشنبه مراسم ختم ذاکران اهل البیت(ع) حاج محسن فیضی و حاج اصغر حیدری درحسینیه خانه مداحان اهل البیت(ع) برگزار شد.

این مراسم با حضور خانواده های مرحوم حاج محسن فیضی و حاج اصغر حیدری برگزار شد و جمعی از مادحین اهل البیت(ع) به ذکر مصیبت و مداحی پرداختند و در ادامه نیز حاج منصور ارضی دقایقی به ایراد سخنرانی و ذکر مصیبت پرداخت.

وی در سخنان خود به جایگاه مداحان در جامعه و در بیانات مقام معظم رهبری اشاره کردو گفت: امروز دانش و فرهنگ در دست ماست آقا می فرمایند این مداحان غوغا می کنند، پس طوری نباشد که زندگی ما و رفتار و کردار ما با آنچه می خوانیم تعارض داشته باشد مردم اینها را می بینند، مداحی همه اش روضه خواندن نیست، عبا انداختن و کلاه گذاشتن و اینها یک حسن است اما همه چیز نیست.

حاج منصور ارضی ادامه داد: حسن دیگر و اصلی ما این است که مردم را با محبت به حق دعوت کنیم که خود اهل بیت(ع) فرمودند مردم را با اعمال و رفتار خوبتان به حق دعوت کنید ما که خود را نوکر امام حسین(ع) می دانیم باید این گونه باشیم و این مسائل را مد نظر قرار دهیم و ببینیم اربابمان چه می گوید.

وی افزود: اگر حضرت را از سر معرفت صدا بزنیم سریع جواب می دهد اگر در محافل ما در کنار شور، شعور نباشد این شور می رود و سر از جاهای دیگر درمی آورد.

این مداح اهل بیت(ع) خطاب به ذاکرین با بیان این که باید رنگ وبوی حسینی بگیریم تا خواندمان و ذکرمان اثر داشته باشد، گفت: این مداحان بودند که الحمدالله در تغییر وتحولات عوض نشدند این مداحان بودند که در اتفاقات ۸۸ عوض نشدند دیگران عوض شدند به قول آقای صدیقی که می گفت خیلی از ماها در آن جریان عوض شدند اما شما مداحان عوض نشدید.

منصور ارضی تاکید کرد: طبق روایات، ائمه(ع) دارند اعمال ما را می بینند. باید خیلی مراقب باشیم و بدانیم با برخی کارها نمی شود نوکری کرد این که برخی دوستان ما سوار ماشین های آنچنانی شوند و مجالس آنچنانی بگیرند با نوکری امام حسین(ع) منافات دارد و جور درنمی آید

در این مراسم که از سوی خانه مداحان اهل البیت(ع) برگزار شد ذاکرین و مادحین و پیشکسوتان عرصه ستایشگری خاندان عصمت وطهرات(ع) همچون حاج علی آهی، حاج منصور ارضی،، حاج سعید حدادیان، حاج غلام رضا سازگار، حاج علی ترابی، حاج محمود ژولیده، حاج محسن طاهری، حاج جواد حیدری، حسن آهی و… حضور داشتند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار