|
|
کدخبر: ۱۶۴۰۴۲

خبرگزاری تسنیم: به فاصله چند ماه پس از آن که شرکت هواپیمایی هند ایران ایر را جزو یکی از بی نظم ترین ایرلاین های هند معرفی کرد، مدیرکل دفترحقوقی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی از در اولویت قرار گرفتن همکاری های حمل ونقل دو جانبه ایران و هند خبر داد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، محمد سعید شرفی اظهار کرد: با توجه به اهمیت توسعه راهبردی روابط بین دو کشور ایران و هند در حوزه حمل و نقل هوایی و به منظور ایجاد ساز و کار مناسب و تسریع در روند همکاریهای هوایی بین دو کشور جلسه ای با حضور معاونان بازرگانی شرکت های هواپیمایی، شرکت فرودگاه های کشور، شرکت تعمیرات مهندسی هواپیمایی فارسکو و سازمان میراثفرهنگی و گردشگری برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه ابتدا نقطه نظرات شرکت های هواپیمایی و سایر دستگاه های ذیربط اخذ و سپس در زمینه همکاریهای هوایی، گردشگری و صدور خدمات فنی – مهندسی ایران به کشور هند بحثو تبادل نظر شد.

شرفی، جمعیت یک میلیارد و دویست میلیون نفری، جاذبه های گردشگری، همچنین رشد طبقه متوسط هند به لحاظ اقتصادی و فرصتهای پیش رو در تعاملات با این کشور را حائز اهمیت دانست و گفت: هندی ها در صدد ساخت هواپیمای مسافربری بومی هستند و با وجود چنین برنامه ای در داخل کشور احتمال تعریف یک پروژه مشترک در این حوزه وجود دارد.

مدیرکل دفتر حقوقی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به جمعیت هفت میلیون نفری شاغل در صنعت هوانوردی و فرصتهای آموزشی در کشور هند خاطرنشان کرد: آموزش نیروی انسانی هند توسط اساتید ایرانی در بخش هوانوردی، تربیت نیروی متخصص در حوزه مدیریت فرودگاهی، عملیات فرودگاهی، مراقبت پرواز و سایر تخصص های مورد نیاز این کشور و صدور خدمات فنی مهندسی از عمده ترین فرصت های پیش روی ایران در کشور هند به شمار می رود.

به گزارش تسنیم، آبان ماه سال گذشته شرکت هواپیمایی کشوری هند با ادعای انجام به موقع تنها ۳۰ درصد پروازهای ورودی ایران ایر به این کشور و انجام به موقع ۳۳ درصد پروازها از این کشور، ایران ایر را از نظر تاخیر در پروازهای ورودی به هند و خروجی از هند دومین شرکت معرفی کرد.

مدیر کل هواپیمایی کشوری هند مدعی شد تنها ۳۰ درصد پروازهای ورودی ایران ایر به فرودگاه های هند به موقع و بر اساس برنامه زمان بندی انجام می گیرد. میزان پروازهای ورودی به موقع شرکت اتحاد نیز ۳۰ درصد است.

بنا به ادعای وی شرکت ایران ایر در کنار شرکت هواپیمایی اتحاد بدترین عملکرد را از این نظر پس از شرکت هواپیمایی پی آی ای دارند. شرکت هواپیمایی پی آی ای تنها ۹ درصد پروازهای خود را به موقع انجام می دهد.

بر اساس این گزارش خطوط هوایی ایران ایر و پی آی ای همچنین در بین ۳ شرکت هوایی دارای بدترین آمار همراه با تاخیر در خروج از فرودگاه های هند هستند. میزان پروازهای خروجی بدون تاخیر شرکت پی آی ای حدود ۴۱ درصد و میزان پروازهای خروجی بدون تاخیر ایران ایر حدود ۳۳ درصد اعلام شده است. خطوط هوایی اتیوپی، با دارا بودن حدود ۲۶ درصد پروازهای خروجی بدون تاخیر، بدترین عملکرد را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

یک مقام بلندپایه شرکت فرودگاه های هند گفت: «برخی از این پروازها دیر در فرودگاه به زمین می نشینند و بنابراین متعاقبا دیر هم پرواز می کنند. این یک چرخه است که برای چند روز ادامه می یابد.»

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار