|
|
کدخبر: ۱۶۴۰۵۵

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در دیدار با سفیر آلمان:

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در دیدار با سفیر آلمان گفت: آمادگی داریم با شهر برلین همکاری گسترده تری داشته باشیم.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، میکائیل بارون فون اونگرن استرنبرگ، سفیر آلمان به همراه رایزن فرهنگی سفارت با شهرام گیل آبادی مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران دیدار و گفت وگو کرد. در این ملاقات طرفین ضمن اشاره به سابقه مراودات و همکاری های دو جانبه بر توسعه و گسترش همکاری های مشترک در ابعاد مختلف شهری به ویژه موضوعات فرهنگی تأکید کردند.

در این دیدار گیل آبادی با اشاره به برداشت های شاعرانه گوته از حافظ و برشت از نمایش های شرقی و ایرانی، ارتباط بین ایران و آلمان را عمیق تر از یک ارتباط معمولی دانست و گفت: بدون شک چنین همکاری هایی را می توان در نهادهای مردمی مثل شهرداری ها نیز داشت. ما آمادگی داریم با شهر برلین همکاری گسترده تری داشته باشیم.

وی افزود: آمادگی داریم تعامل جدی فرهنگی و هنری را با شهرهای آلمانی داشته باشیم. شما می توانید هفته فرهنگی آلمان را در تهران برگزار کنید. درحوزه های مختلف شهری هم آمادگی داریم با شهرداری برلین وارد گفت وگوهای سازند ه ای شویم.

در همین ملاقات سفیر آلمان با اشاره به ظرفیت های موجود در تهران، بیان داشت: ما می توانیم در زمینه های مختلفی همکاری داشته باشیم.

وی با اشاره به روابط فرهنگی موجود بین دو کشور اظهارداشت: من ایده های زیادی درباره برنامه های شهری مشترک و دوجانبه دارم.

در پایان این ملاقات طرفین بر تبادل گروه های فرهنگی، هنری، کارشناسان حوزه های مختلف شهری و تبادلات دانشجویی و دانشگاهی تأکید کرده و آمادگی خود را برای فراهم آوردن زمینه های حضور این گروه ها در کشورهای یکدیگر اعلام کردند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار