|
|
کدخبر: ۱۶۴۱۲۸

رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران اعلام کرد

خبرگزاری تسنیم: رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در جلسه بررسی عملکرد سال ۹۲ این مرکز گفت: مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در سال ۹۳،۲۵۰ پروژه مطالعاتی جدید را انجام می دهد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، بابک نگاهداری با اشاره به رشد ۲.۵ برابری پژوهش ها در سال جاری گفت: ۱۲۱ پروژه در سا ل۹۲ در دستور کار قرار گرفت که ۶۰ پروژه دیگر از آن باقی ماند.

وی با اشاره به اینکه ۷۱ نشست تخصصی و علمی با دانشگاه های سطح کشور برگزار شد، افزود: ۱۷۸ نشست تخصصی و علمی در مرکز مطالعات برگزار شد و در سال آینده نیز چنین نشست هایی ادامه خواهد داشت.
نگاهداری از تالیف ۳۷ کتاب وترجمه در سال ۹۳ خبر داد و اظهارکرد: رشد کتابهای منتشر شده در مرکز مطالعات دو برابر شده است. از سوی دیگر افزایش قابل توجه مقالات علمی را در سال گذشته داشتیم که به دلیل تعاملات خوب با هیات های علمی این مقالات در سال ۹۳ نیز در خصوص موضوعات شهری تهیه می شود.

وی از همکاری ۱۵۳هیات علمی وابسته به دانشگاه ها با مرکز مطالعات یاد کرد و اظهارداشت: مرکز مطالعات شهر تهران به دلیل ارتباط مستمر با واحدهای پژوهشی و دانشگاهی در ابعاد مختلف تاکنون توانسته کارهای ارزشمندی را در حوزه مدیریت شهری انجام بدهد. در همین راستا قرار است در کنار دیگر کارها ۴۰ کتاب مطالعات شهری در خصوص شهر تهران تدوین شود.

رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از برگزاری جشنواره دیپلماسی شهری و تهران به عنوان شهری جهانی در ۲۸ اردیبهشت سال۹۳ خبر داد و گفت: تاکنون ۴۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که نشان دهنده علاقه مندی پژوهشگران و ارتباط آنها با حوزه شهری در تهران است.

وی از دیگر فعالیت های صورت گرفته توسط مرکز مطالعات را توجه به موضوع برندهای جهانی در حوزه شهری دانست و بیان کرد: در حال شناسایی جایگاه تهران در عرصه بین المللی هستیم. فاز اول این مطالعه صورت گرفته است و نتایج تا یک ماه دیگر قابل استفاده است. با انجام این پژوهش برندینگ شهر تهران در سطح جهانی مشخص می شود.

نگاهداری یکی دیگر از فعالیت های موفق مرکز مطالعات را شوراهای راهبردی و تقویت آنها در این مرکز تعریف کرد و گفت: در این شوراها به موضوعاتی از قبیل دیپلماسی شهری، اقتصاد شهری و موضوعات اجتماعی از جمله محیط زیست پرداخته می شود.

نگاهداری از راه اندازی پارک علم و فناوری شهر تهران خبر داد و گفت: در این بخش بر موضوعاتی مثل فناوری و توسعه شهری متمرکز هستیم.

وی به نمایشگاه فناوری مدیریت شهری اشاره و اظهار کرد: این نمایشگاه با موضوع پایداری شهری و شهر آینده با معرفی پتانسیل های تحقیقاتی و صنعتی حوزه مدیریت شهری در دهه سوم خرداد ماه ۹۳ برگزار شود.

رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران همچنین به همایش ایده های خلاق دانشجویی در عرصه مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: این همایش به منظور تعامل و هم اندیشی با پژوهشگران و دانشجویان خلاق عرصه مدیریت شهری در اواخر دی ماه ۹۳ برگزار می شود.

نگاهداری با بیان اینکه رویکرد شهرداری تهران و مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران بهره گیری از ظرفیت پژوهشگران، صاحب نظران و دانشجویان خلاق در حوزه مدیریت شهری است، گفت: هدف از این جشنواره توسعه و تعالی فرهنگ پژوهش و نواوری در میان دانشجویان، کاربردی کردن تحقیقات و یافته های پژوهشی و رشد و پرورش استعدادها و خلاقیت های نوآوران است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار