|
|
کدخبر: ۱۶۴۳۳۶

سومین مجموعه شعر محمدمهدی سیار با عنوان «رودخوانی» در هیات شهدای گمنام رونمایی خواهد شد.

به گزارش مشرق، محمدمهدی سیار سومین مجموعۀ شعر خود را بعد از «بی خوابی عمیق» و «حق السکوت» با عنوان «رودخوانی» توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر کرده است و مراسم رونمایی از این کتاب پنجشنبه شب(چهارم اردیبهشت) ساعت بیست در هیات شهدای گمنام(میدان منیریه، خیابان فرهنگ، حسینیه قهرودی ها) با حضور چهره های ادبی و فرهنگی و همراه با مداحی میثم مطیعی و منبر حجه الاسلام پناهیان برگزار خواهد شد.

سیار که پیش از این توانسته بود با «حق السکوت»، جایزۀ کتاب سال جمهوری اسلامی را از آن خود کند، در مجموعه جدید خود پنجاه شعر جدیدش را در قالب غزل، نیمایی، چارپاره، قطعه و رباعی منتشر کرده است.

نام سیار در این سال ها همراه با میثم مطیعی و حامد زمانی در رسانه ها بیشتر به چشم آمده است. بسیاری از شعرهای این شاعر توسط زمانی و مطیعی خوانده شده است که همین امر سبب شده برخی از شعرهای این شاعر جوان را از بر شویم و گه گاه آن ها را زیر لب زمزمه کنیم و با آنها اشک بریزیم.

چندین غزل از این کتاب را با صدای میثم مطیعی در مراسم ها و مناسبت های مختلف شنیده ایم: " زود بیدار شدم تا سر ساعت برسم… "، " آری همین امروز و فردا باز می گردیم… "، " قرار بود که عمری قرار هم باشیم… "، " جان آمده رفته هیجان آمده رفته… " و… که بی شک مطیعی هم در اجرایشان سنگ تمام گذاشته و توانسته فضای شعر را به خوبی ترسیم کند.

از میان شعرهایی که با صدای حامد زمانی شنیده ایم نیز " قلاده های طلا " و " مرگ بر آمریکا " به مجموعه رودخوانی راه یافته اند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار