|
|
کدخبر: ۱۶۴۵۳۶

تسنیم گزارش می دهد

خبرگزاری تسنیم: قیمت و حجم سهمیه ماهانه بنزین برای خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلت ها بعد از گذشت ۴ روز از اردیبهشت ماه و واریز سهمیه خودروهای عمومی، بالاخره تعیین شد و سهمیه ها با شروع بامدادجمعه درکارت های سوخت شارژ می شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، کارت های سوخت خودروهای سواری شخصی در شروع بامداد پنجمین روز از اردیبشهت ماه با ۶۰ لیتر بنزین با نرخ ۷۰۰ تومان شارژ خواهد شد.

البته زمانی بنزین ۷۰۰ تومانی قابلیت مصرف دارد که ذخیره بنزین ۴۰۰ تومانی در کارت های سوخت به پایان رسیده باشد. همچنین بنزین آزاد نیز که از این پس هر لیتر آن با نرخ ۱۰۰۰ تومان عرضه می شود پس از اتمام سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی قابل دریافت است.

از این پس هر لیتر بنزین سوپر یارانه ای نیز ۸۰۰ تومان و بنزین سوپر نیمه یارانه ای ۱۱۰۰ تومان عرضه می شود.

پیش از این هر لیتر بنزین معمولی و سوپر یارانه ای به ترتیب ۴۰۰ و ۵۰۰ تومان و هر لیتر بنزین معمولی و سوپر نیمه یارانه ای به ترتیب ۷۰۰ و ۸۰۰ تومان بود. البته از ابتدای اردیبهشت ماه سهمیه ماهانه بنزین به موجب تعیین نشدن نرخ های جدید به کارت های سوخت خودروهای شخصی و موتورسیکلت ها واریز نشده بود.

همچنین سهمیه ماهانه تعیین شده برای موتورسیکلت ها ۲۵ لیتر با نرخ ۷۰۰ تومان به ازای هر لیتر است. نرخ بنزین تحویلی به خودروهای دولتی نیز هر لیتر یکهزار تومان تعیین شد.

نرخ جدید گازوئیل یارانه ای از ۱۵۰ تومان در هر لیتر به ۲۵۰ تومان افزایش یافت و نرخ گازوئیل با عرضه آزاد از ۳۵۰ تومان به ۵۰۰ تومان در هر لیتر رسید.

همچنین هر مترمکعب سی. ان. جی از این پس ۴۵۰ تومان عرضه خواهد شد. پیش از این قیمت هرمترمکعب سی. ان. جی برای مصرف کننده ۳۱۰ تومان بود.

طبق اعلام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، جزئیات شارژ سهمیه های بنزین اردیبهشت ماه در کارت های سوخت بدون تغییر مثل ماههای گذشته است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار