|
|
کدخبر: ۱۶۴۵۹۵

عضو کمیسیون بودجه مجلس در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون بودجه مجلس با اشاره به این که اجرای پروژه ریلی مشهد، بجنورد، گرگان در دولت یازدهم یک سال به عقب افتاد، گفت: وزارت راه و شهرسازی به این پروژه بی توجه است.

موسی الرضا ثروتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: مصوبه واگذاری اجرای راه آهن مشهد - بجنورد - گرگان به آستان قدس، اجرای این پروژه ریلی را به اندازه یک سال عقب انداخت.
وی افزود: قرار بود این پروژه از نیمه های اسفند گذشته دوباره اجرایی شود اما اجرایی نشد و بار دیگر اجرای کار را یک و نیم ماه به عقب انداخت.
ثروتی با تاکید بر این که پیگیری های استاندار و فرماندار نیز در این زمینه ضعیف بوده است، افزود: قرار بود برای اجرای ۱۵۰ کیلومتر از راه آهن مشهد بجنورد گرگان که در حوزه استان است، زمین هایی از منابع طبیعی تامین و در اختیار این پروژه قرار گیرد اما تا کنون این زمین ها تحویل نشده است.
وی افزود: فرماندار و استاندار منتظر اقدام راه و شهرسازی و این وزارتخانه نیز بی توجه به آن است و به همین علت تا کنون کار تحویل زمین های منابع طبیعی به نتیجه نرسیده است.
ثروتی با گلایه از اجرایی نشدن پروژه ریلی مزبور گفت: اگر اجرای این راه ریلی بار دیگر به تعویق افتد به ناچار وزیر راه و شهرسازی را استیضاح می کنم.
نماینده مردم بجنورد در مجلس با بیان اینکه این پروژه ریلی تاکنون چهار کنلگ خورده است گفت: با وجود قول های مساعدی که برای سرعت بخشی به اجرای این پروژه گرفته ایم، هنوز از روند کار نگران هستیم.
ثروتی افزود: این پروژه تاکنون پس از چهار بار کلنگ زنی اجرایی نشده و دست خوش تغییرات بسیاری شده است بنابراین هنوز نگرانی هایی برای اجرای این طرح وجود دارد و پیگیری ها باید در این زمینه متداوم و مستمر باشد.
وی با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به خراسان شمالی گفت: از آقای آخوندی انتظار می رود به اجرای پروژه ها و طرح های راه سازی استان سرعت ببخشد.
وی افزود: کنار گذر شمالی و پروژه چهار خطه کردن محور بجنورد به جنگل گلستان هر کدام ۶ سال از برنامه عقب است و بیمارستان آشخانه نیز قرار بود سه سال قبل به بهره برداری برسد اما تا کنون به اتمام نرسیده است.
ثروتی گفت: گلستان شهر بجنورد نیز با مشکلات بسیار همچون جمع آوری آب های سطحی روبه روست که انتظارمی رود بازدید از مسکن مهر مرکز استان نیز در برنامه های وزیر راه و شهرسازی در سفرشان به این استان باشد.
انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار