|
|
کدخبر: ۱۶۴۶۴۰

معاون عملیات سازمان امداد و نجات خبر داد

خبرگزاری تسنیم: معاون عملیات سازمان امداد و نجات از پوشش امدادی به سیل زدگان سه کشور خبر داد و گفت: امدادگران نسبت به تخلیه آب از اماکن اقدام کرده اند. همچنین، در کلانشهر تبریز نیز امدادگران با تجهیزات پمپ های آب و دستگاههای لجن کش امدادرسانی می کنند.

به گزارش حوزه اجتماعیخبرگزاری تسنیم، ناصر چرخ ساز با اشاره به تحت تاثیر قرار گرفتن استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کرمان در سیل و آبگرفتگی، اظهار داشت: در جریان وقوع سیلاب شدید در این ۳ استان کشور، بلافاصله نیروهای امدادی به منطقه اعزام شدند و تاکنون بیش از ۴۰۰ نفر را تحت پوشش امدادی قرار داده اند.

وی با بیان اینکه در جریان این حادثه طبیعی شهرهای میانه، تبریز، خواجه و سوغان در ارزوئیه دچار آسیب دیدگی شدند، افزود: با توجه به شدت این حادثه، تا این لحظه ۴۵ نفر از مردم این شهرها تحت اسکان اضطراری قرار گرفته اند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، وی تصریح کرد: با تلاش نیروهای امدادی، ۹۱ واحد مسکونی نیز با استفاده از موتور پمپ لجن کش، از آب و گل تخلیه شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات به پایان یافتن عملیات امدادرسانی در استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی اشاره کرد و بیان داشت: ۱۰۴ امدادگر در قالب ۲۴ تیم، در عملیات های امروز به مردم ارائه خدمت کرد.

اعزام تیم های امدادی به مناطق مختلف کلانشهر تبریز

در این راستا نوری، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی گفت: به دنبال ورود سامانه بارشی به استان و بارش شدید تگرگ و باران در شهرهای استان، نجاتگران جمعیت هلال احمر در تعدادی از شهرها اقدام به ارائه خدمات امدادی به سیل زدگان کردند.

امدادرسانی به سیل زدگان شهرستان میانه

نوری افزود: بر این اساس به علت جریان سیل در شهرستان میانه، متاسفانه ۲ نفر از همشهریان جان خود را از دست دادند و بیش از ۵۰ نفر از نجاتگران جمعیت هلال احمر میانه و هشترود در قالب ۹ تیم به کمک سیل زدگان شتافتند.

وی گفت: در این عملیات امدادرسانی نجاتگران با بهره گیری از ۸ دستگاه ست نجات و ۶ دستگاه پمپ آب و ۲ دستگاه لجن کش به بیش از ۵۰۰ نفر از اهالی جنوب شرقی شهرستان میانه و اطراف راه آهن که تحت تاثیر سیل قرار گرفته بودند، امدادرسانی کرده و نسبت به تخلیه آب از اماکن اقدام کردند.

اعزام تیم های امدادی به مناطق مختلف کلانشهر تبریز

مدیر عامل هلال احمر آذربایجان شرقی همچنین از اعزام تیم های امدادی به نقاط مختلف تبریز خبر داد و گفت: در کلانشهر تبریز در نقاطی که گزارش حادثه وقوع سیل و آبگرفتگی معابر و منازل اعلام شده است، نجاتگران بلافاصله با تجهیزات مربوطه از قبیل پمپ های آب و دستگاههای لجن کش مشغول امدادرسانی شدند.

ارزیابی روستاهای سیل زده در شبستر و هریس

نوری همچنین به اعزام تیم های ارزیاب به پاره ای از شهرهای استان آذربایجان پرقی اشاره و اظهار کرد: تیم های ارزیاب هلال احمر به روستای امند از توابع شهرستان شبستر مراجعه کردند و ارزیابی اولیه، مشخص شد تعدادی از منازل به علت بارش شدید باران، تگرگ و وقوع سیل ترک خورده یا دیوار آنها فرو ریخته است.

وی از اقدام مشابه دیگری در ۸ روستای شهرستان هریس خبر داد و عنوان کرد: در شهرستان هریس نیز نیروهای هلال احمر همراه نیروهای آتش نشانی به ۸ روستا مراجعه کردند و اقدامات و ارزیابی لازم را انجام دادند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار