|
|
کدخبر: ۱۶۴۶۴۵

معاون وزیر بهداشت:

خبرگزاری تسنیم: معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت از اختصاص بیش از دو هزار میلیون تومان بودجه تحقیقاتی در کشور خبر داد و گفت: از این میزان ۱۳ درصد به وزارت بهداشت اختصاص یافت

به گزارشخبرگزاری تسنیمازساری، رضا ملک زاده عصر امروز در حاشیه مراسم تبادل نظر و تبیین برنامه های پژوهشی وزارت بهداشت و درمان در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخش تحقیقات مهمترین اولویت نیاز کشور است، گفت: تمامی دانشگاه ها با صرفه جویی بودجه جاری را به تحقیقات اختصاص دهند.

وی افزود: با توجه به اطلاعات موجود در کشور۸۰ درصد علل مرگ و میر بیماری مزمن غیر واگیر بوده که عمده ترین آن بیماری قلب و عروق، سرطان، سوانح جاده ای و بیماری کلیوی است.

ملک زاده، از تمامی دانشگاه های خواست تا باصرفه جویی بودجه جاری را به امر تحقیقات اختصاص دهند تا امکان کار تحقیقاتی بیشتر شود.
معاون وزیر بهداشت، چاقی، عدم تحرک، فشارخون، چربی، مصرف زیاد نمک و مصرف کم میوه وسبزیجات را از عوامل خطر و تقویت کننده بیماریهای شناخته شده غیرواگیردار دانست.

وی بیان کرد: دو هزار و ۳۰۰ میلیون تومان بودجه تحقیقاتی در کشور بوده که ۱۳ درصد معادل ۳۰۰ میلیون تومان به وزارت بهداشت اختصاص می یابد.
معاون وزیر بهداشت، کمبود بودجه تحقیقاتی را یکی از تنگناها دانست و افزود: سال گذشته ۱۰ درصد کل بودجه تحقیقاتی به وزارت بهداشت اختصاص یافت.
وی ادامه داد: ۴۰ درصد مقالات علمی در جهان چاپ شده که ۲۶ درصد از مقالات با کیفیت بالا مربوط به وزارت بهداشت است.
ملک زاده با بیان اینکه سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ مقاله کمتر از سال ۹۱ منتشر کرده ایم گفت: به دلیل ناکافی بودن بودجه تحقیقاتی نتوانستیم از دانشجویان فوق لیسانس و دکتری حمایت کنیم.
وی، پرخوری را یکی از مهمترین خطرات دانست و افزود: مردم ۳۰ درصد بیشتر از نیاز خود غذا مصرف می کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار