|
|
کدخبر: ۱۶۴۶۵۳

تسنیم گزارش می دهد

خبرگزاری تسنیم: در حالی که دولت این امیدواری را به مردم می داد که در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها افزایش قیمت حامل های سوخت با شیبی ملایم انجام خواهد شد، قیمت انواع سوخت شامل بنزین، گازوئیل، سی ان جی و ال پی چی از امروز ۲۰ تا ۷۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، بامداد امروز جمعه(۵ اردیبهشت ماه) نرخ جدید بنزین، گازوییل، گاز طبیعی(سی. ان. جی) و گاز مایع(ال. پی. جی) اعلام شد. در این میان نرخ بنزین معمولی یارانه ای بیشترین افزایش را نسبت به نرخ سایر سوخت ها داشت. قیمت هر لیتر بنزین سهمیه ای از ۴۰۰ تومان به ۷۰۰ تومان رسید که نسبت به قیمت قبلی از ۷۵ درصد افزایش حکایت می کند.

همچین قیمت بنزین سوپر یارانه ای، بنزین معمولی آزاد و بنزین سوپر آزاد به ترتیب ۶۰ درصد، ۴۳ درصد و ۳۷ درصد افزایش داشته است.

قیمت گازوییل سهمیه ای و گازوییل آزاد نیز درمرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها ۶۶ درصد و ۴۲ دصد افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم، قیمت گاز طبیعی نیز که باید بر اساس استاندارد جهانی ۲۵ تا ۳۰ درصد نرخ بنزین تعیین شود، از امروز با ۴۵ درصد افزایش نسبت به نرخ قبلی عرضه می شود.

همچنین قیمت هر کیلو گرم گاز مایع در بخش حمل و نقل در این مرحله با ۲۰ درصد افزایش به ۶۵۰ تومان رسیده است. گاز مایع در بین سایر سوخت ها کمترین افزایش را داشته است.

جدول درصد افزایش قیمت سوخت

نوع سوخت قیمت قبلی(تومان) قیمت جدید(تومان) درصد افزایش
بنزین معمولی یارانه ای ۴۰۰ ۷۰۰ ۷۵ درصد
بنزین سوپر یارانه ای ۵۰۰ ۸۰۰ ۶۰ درصد
بنزین معمولی آزاد ۷۰۰ ۱۰۰۰ ۴۳ درصد
بنزین سوپر آزاد ۸۰۰ ۱۱۰۰ ۳۷ درصد
بنزین برای مصارف دولتی ۷۰۰ ۱۰۰۰ ۴۳ درصد
گازوییل سهمیه ای ۱۵۰ ۲۵۰ ۶۶ درصد
گازوییل آزاد ۳۵۰ ۵۰۰ ۴۲ درصد
سی. ان. جی ۳۱۰ ۴۵۰ ۴۵ درصد
گاز مایع ۵۴۰ ۶۵۰ ۲۰ درصد

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار