|
|
کدخبر: ۱۶۴۷۰۸

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از پایش مداوم انبار کالاهای اساسی در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها خبرداد و گفت: بر اساس سیاست های ابلاغی وزارت صنعت، کالاهای اساسی و مواد غذایی در اولویت نظارت قرار گرفته است.

یداله صادقی در گفتگو با مهر با اشاره به اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت در تنظیم بازار ایام اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها، گفت: آمادگی کامل برای کنترل بازار در چارچوب سیاستهای اجرایی دولت در فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران افزود: سیاستهای کنترل و پایش بازار در چارچوب قیمتگذاری کالاها از سوی دولت، کالاهای اولویت دوم که مشمول پایش و نظارت بازار هستند و نیز حمایت از مردم خلاصه می شود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، انبارها نیز مدام چک می شود و به لحاظ موجودی کالاهای تولید داخلی و وارداتی به صورت روزانه آمارگیری خواهند شد، ضمن اینکه در واردات نیز، شبکه های توزیع به دقت مورد پایش و رسیدگی قرار می گیرند تا بازار با تلاطم مواجه نشود.

به گفته صادقی، اولویت های نظارتی در این راستا تعریف شده است و اولویت اول با مواد غذایی و کالاهای اساسی و حساس و ضروری مورد نیاز مردم است و البته این به معنای خروج سایر کالاها از نظارت نیست ولی تمرکز بیشتر بر مایحتاج روزانه عموم مردم است.

به گزارش مهر، دولت چهارشنبه هفته گذشته مصوبه ای داشت که بر مبنای آن کالاهای مورد نیاز مردم به دو دسته اولویت اول و اولویت دوم تقسیم بندی شدند. کالاهای اولویت اول شامل گوشت قرمز، گندم، آرد، نان، برنج، روغن نباتی، شکر، کره، جو، ذرت، کنجاله سویا، گوشت مرغ، شیر خشک صنعتی، شیر خام، کود اوره، کود فسفات و پتاس است که مجموعه اقدامات تنظیم بازار شامل نحوه تعیین قیمت، تا مین اعم از تولید داخلی و وارداتی، تعیین تعرفه، موجودی، قیمت توزیع، نظارت و بازرسی بر آنها و سایر عوامل موثر بر ثبات بازار در مورد آنها عمل می شود.

بر اساس این مصوبه، هر گونه تصمیم گیری در خصوص اقدامات تنظیم بازار این اقلام اولویت اول و همچنین اجرای طرح های ذخیره سازی توسط کارگروه تنظیم بازار انجام می شود.

کالاهای اولویت دوم شامل پنیر، ماست، تخم مرغ، واکسن دامی، کاغذ چاپ و مطبوعات، روغن موتور،LAB، دوده، لاستیک، پلی اتیلن، شمش فولادی، انواع ورق، میلگرد، تیرآهن، مس کاتد، شمش آلمینیوم، سرب، سیمان خاکستری، کاشی، شیشه جام، خودرو سبک، تراکتور و کمباین، پخچال و فریزر، ماشین لباس شویی و تلویزیون می شود.

تصمیم گیری در مورد بند دوم شامل کالاهای اولویت دوم مشمول رصد، پایش مداوم روند تامین و توزیع موجودی و قیمت بازار و در صورت ضرورت مطابق قوانین و مقررات مربوط اقدام می شود.

همچنین بر اساس این مصوبه، هر گونه جابه جایی، حذف و یا اضافه شدن اقلام مذکور در گروه های اول و دوم با پیشنهاد کارگروه تنظیم بازار و تصویب ستاد هدفمند سازی یارانه ها انجام می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار