|
|
کدخبر: ۱۶۴۷۱۴

خبرگزاری تسنیم: با بهره گیری از مدیریت ریسک در درب خروج بزرگترین گمرک کشور برای اولین بار، تجهیز گمرکات به استانداردهای بین المللی وارد فاز جدیدی شد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، پس از اولین سفر استانی مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران به استان هرمزگان و بازدید از گمرک شهید رجائی بندرعباس و افتتاح رسمی سامانه اظهار از راه دور در گمرک شهید رجائی و درب خروج جدید واردات، برای اولین بار خروج کلیه کالاهای ترخیص شده از این درب با مدیریت ریسک(Risk Management) در این گمرک صورت می گیرد.

باعنایت به سیاست های گمرک ایران در راستای تسریع و تسهیل در انجام تشریفات گمرکی و باتوجه به دستور مؤکد رئیس کل گمرک ایران مبنی بر بکارگیری مدیریت ریسک در درب های خروج، درحال حاضر کامیون های خروجی از درب خروج واردات گمرک شهید رجائی با اعمال مدیریت خطر بطور تصادفی مورد بازرسی قرار می گیرند.
بنابراین گزارش، روند کار تاکنون بدین صورت بود که پس از صدور پروانه سبز گمرکی توسط سرویس ارزیابی، کالاهایی که توسط گمرک برای آنها مجوز خروج صادر شده بود مجدداً و بطور سلیقه ای در درب خروج، مورد ارزیابی مجدد قرار می گرفت که این اقدام علاوه بر اتلافِ هزینه و زمان، موجب طولانی شدن تشریفات، تأخیر در خروج کالا و نارضایتی مراجعین و خدمت گیرندگان می گردید.
شایان ذکر است گمرک شهید رجائی بزرگترین گمرک تجاری کشور می باشد که هم راستا با سیاست های کلان گمرک ایران، در اجرا و بهره برداری از سامانه ها و پروژه های طراحی شده از سوی ستاد همواره پیشگام بوده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار