|
|
کدخبر: ۱۶۴۷۴۲

مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران از بهره برداری ۱۰ واحد جدید نیروگاهی با ظرفیت تولید بیش از یکهزار و ۳۰۰ مگاوات برق تا پیش از فرا رسیدن تابستان سال جاری و برای جلوگیری از خاموشی های احتمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش بینی های انجام گرفته در سطح وزارت نیرو نشان می دهد میزان نیاز مصرف برای تابستان سال آینده به حدود ۵۰ هزار مگاوات افزایش می یابد.

از این رو به ورود پنج هزار ظرفیت جدید تولید برق تا پیش از تابستان باید وارد مدار بهره برداری شود این درحالی است که پیش بینی می شود تا تابستان امسال حدود ۳ هزار مگاوات ظرفیت اسمی جدید وارد شبکه برق کشور شود.
مجید صالحی مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران در تشریح مهمترین واحدهای نیروگاهی در نوبت راه اندازی تا پیش از تابستان سال جاری، گفت: دو واحد نیروگاه گنو، واحد دوم نیروگاه آبادان، دو واحد نیروگاه خرمشهر، دو واحد نیروگاه چادرملو، نیروگاه اسلام آباد واحد نخست نیروگاه گناوه درمجموع به ظرفیت یکهزار و ۳۱۳ مگاوات به تدریج تا پیش از ورود به پیک مصرف تابستان به شبکه سراسری وصل می شوند.

رییس هیات مدیره سازمان توسعه برق ایران با اعلام اینکه به منظور تامین برق در پیک تابستان سال ۹۳، از سال گذشته برای بهره برداری از نیروگاه های جدید برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: از تابستان سال گذشته به تدریج شش واحد نیروگاهی به ظرفیت ۹۶۴ مگاوات وارد مدار شده است و ۱۰ واحد دیگر تا پیش از پیک تابستان وارد مدار می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون ۹۶۴ مگاوات از نیروگاه های برنامه ریزی شده وارد مدار شده اند، بیان کرد: دو واحد نیروگاه ایرانشهر به ظرفیت ۳۲۴ مگاوات، یک واحد نیروگاه آبادان به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات، دو واحد نیروگاه پره سر به ظرفیت ۳۲۰ مگاوات و یک واحد ۱۶۰ مگاواتی نیروگاه شیرکوه یزد وارد مدار شده اند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تامین برق سال ۹۴، برنامه ریزی شده است که ۲۲ واحد نیروگاهی به ظرفیت ۳۲۸۲ مگاوات وارد مدار شود که ۱۱ واحد به ظرفیت ۱۷۷۴ مگاوات پس از خردادماه ۹۴ سنکرون می شود و عملا بهره برداری تجاری از آنها برای تابستان سال آینده امکان پذیر نیست.

هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو اخیرا با اشاره به رشد حدود ۴.۶ درصدی تولیدبرق ایران در سال ۹۲، اعلام کرد: سال گذشته تولید برق ایران از مرز ۲۶۵ میلیارد کیلووات ساعت عبور کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار