|
|
کدخبر: ۱۶۴۷۹۸

مدیر شرکت های دانش بنیان ریاست جمهوری خبر داد

خبرگزاری تسنیم: مدیر شرکت های دانش بنیان معاونت ریاست جمهوری گفت: حمایت های قانونی را از شرکت های دانش بنیان خواهیم داشت و صندوق توسعه ملی فناوری بودجه ای را در جهت اعطای تسهیلات به این شرکت ها در نظر گرفته است.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازمشهد مقدس، محمد رضا صاحب کار خراسانی در حاشیه همایش تعیین صلاحیت شرکت های دانش بنیان که در پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد، اظهار کرد: قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، آئین نامه و اساس نامه صندوق مالی توسعه فناوری این شرکت ها به تصویب رسیده و به زودی اجرایی می شود و امیدواریم با اجرای این قانون شاهد موفقیت های بیشتر و مطلوب تر در این زمینه باشیم.

وی افزود: ایران متأسفانه به دلیل تولید طولانی مدت منابع اولیه و تمرکز اقتصاد بر پایه درآمدهای آن تاکنون در مسیر رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان سرعت قابل چشمگیری نداشته است، اما در حال حاضر رویکرد کلی کشور به این سمت در حال حرکت بوده و سبب تولید ثروت و ارزش افزوده خواهد شد.

صاحب کار گفت: هم اکنون توسعه شرکت های فعال دانش بنیان یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر محسوب می شود و باید در این راستا گام هایی مؤثر و هدفمند برداریم.

مدیر شرکت های دانش بنیان معاونت علمی رئیس جمهور تصریح کرد: تاکنون توجه کشور در موضوع اقتصاد، به منابع اولیه ای مانند معادن، نفت خام و غیره بوده است و اگر نتوانیم به سمت دانش و فناوری روز در جهت رشد و توسعه اقتصاد گام برداریم در حقیقت ضربه ای سنگین در مسیر پیشرفت اقتصادی کشور خورده ایم.

صاحب کار خاطرنشان کرد: فارغ التحصیلان دانشگاهی به عنوان نیروهای اصلی وارد شونده در شرکت های دانش بنیان هستند و شرکت های دانش بنیان فرصتی بسیار خوب برای اشتغال این جوانان بوده که باید از ظرفیت های بسیار زیاد این شرکت ها در این راه استفاده کنند.

وی گفت: حمایت های قانونی را از شرکت های دانش بنیان خواهیم داشت و صندوق توسعه ملی فناوری بودجه ای را در جهت اعطای تسهیلات به این شرکت ها در نظر گرفته است.

وی تاکید کرد: دو فرآیند ارزیابی شرکت ها و حمایت از آنها که توسط یک کارگروه مرکزی انجام می شود برای تقویت شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است. البته در همین رابطه زیرساخت های نیروهای متخصص موجود است اما باید نیروهای اقتصادی ما به سمت تقویت این شرکت ها گام بردارند.

انتهای پیام / آ

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار