|
|
کدخبر: ۱۶۴۸۳۴

عضو شورای انقلاب فرهنگی زنان در گفت وگوی تفصیلی با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای انقلاب فرهنگی زنان گفت: زنان در غرب در منجلاب افتاده اند و دست و پا می زنند و هویتشان گم شده است، و می خواهند بقیه را در این منجلاب بکشانند و تمام دنیا دچار مشکل کنند.

به گزارش خبرنگار زنان و خانوادهخبرگزاری تسنیم، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از بانوان برگزیده کشور مطرح کردند که باید از نگاه غربی در مسئله زن پرهیز کنیم و در نگاه غربی زن وسیله ای برای اطفای شهوت است؛ این غیر قابل کتمان است. زندگی آنها را که انسان نگاه می کند، اساساً این نگاه حاکم است. در محیط اجتماعی هرچه زن پوشش کمتری داشته باشد، مطلوب تر است. در مورد مرد این حرف را نمی زنند؛ در مهمانی رسمی، مرد باید با لباس کامل، پاپیون زده و کت و شلوار پوشیده و احیاناً لباس رسمی وارد شود؛ امّا خانم ها در این مهمانی های رسمی باید به شکل دیگری ظاهر بشوند؛ این جز برای اینکه چشم هرزه هوس آلود مرد بهره مند بشود، هیچ فلسفه دیگری و حکمت دیگری ندارد؛ امروز در دنیای غرب این جوری است؛ و عملاً بزرگ ترین ظلمی که امروز در دنیای غرب به زنان می شود، از این قبیل است.

بخشی از سخنان رهبر انقلاب به اشاره به کتاب تازه منتشر شده ای از جیمی کارتر اختصاص داشت. کتاب «تقاضایی برای اقدام: زنان، مذهب، خشونت و قدرت» که کارتر خود آن را مهم ترین علت تألیفش می داند. کتاب " تقاضایی برای اقدام " که به موضوع نقض حقوق بشر و تجاوزات وحشتناک علیه زنان پرداخته است.

جیمی کارتر در این کتاب می گوید: هر ساله صد هزار دختر به عنوان برده در آمریکا فروخته می شود. جایی که صاحب یک روسپی خانه می تواند دختری را که معمولاً اهل آمریکای لاتین یا آفریقا است، با قیمتی برابر هزار دلار خریداری کند. وی همچنین به تجاوزات جنسی که در محوطه های کالج ها رخ می دهد اشاره دارد؛ به جایی که از هر بیست و پنج مورد فقط یک مورد گزارش می شود. کارتر همچنین عنوان می کند که فقط یک درصد از متجاوزان جنسی در ارتش محاکمه می شود.

نویسنده نامدار و معروف غربی، کتاب رُمان می نویسد برای شرافتمندانه نشان دادنِ شغل روسپی گری! که البته به فارسی هم ترجمه شده است. البته در این کتاب اشاره به این است که چگونه دلالان جنسی، می آیند از کشورهای آمریکای لاتین دخترها را با وعده و وعید و فلان برمی دارند می برند، و می فروشند به این مراکز؛ که البته این مربوط به اروپا است، مربوط به آمریکا نیست. البته سعی می شود در این کتاب و این رُمان، که شغل روسپی گری یک شغل شرافتمندانه ای وانمود شود. این است فرهنگ غرب نسبت به زن؛ این است احترام آنها نسبت به زن.

در بخشی از معرفی این کتاب در سایت آمازون آمده است: «تبعیض در جهان و خشونت علیه زنان و دختران بسیار جدی است؛ نقض فراگیر و نادیده گرفته حقوق بشر و گزارش فوری او به این اتفاق می پردازد که یک سیستم تبعیض که به صورت گسترده در هر کشور برای زنان اتفاق افتاده است.»

در این راستاخبرگزاری تسنی، سلسله مصاحبه هایی داشته است که اکنون از فرشته روح افزا عضو شورای انقلاب فرهنگی زنان دعوت شد که مهمانخبرگزاری تسنیمشذد که در ذیل گفت وگو با وی را در زمینه صحبت های اخیر رهبر معظم انقلاب در زمینه کتاب مذکور و خشونت علیه زن در غرب می خوانید.

زنان در غرب در منجلاب دست و پا می زنند

*تسنیم: در راستای صحبت های مقام معظم رهبری مبنی بر خشونت علیه زنان در غرب توضیح دهید؟

*روح افزا:در دیدار اخیری که با رهبر معظم انقلاب داشتیم. ایشان بریده ای از روزنامه ای را از جیب خود درآورده و مطرح کردند که کارتر رئیس جمهور سابق آمریکا در کتابی در خصوص وضعیت نابسامان زنان در غرب و خشونت علیه آنها نوشته است که در اینجا گفتند که وقتی کارتر رئیس جمهور سابق آمریکا خود در راستای خشونت علیه زنان کتاب می نویسد ببینید که چه معضلی گریبانگیر آنهاست.

حتی روزنامه های پایین سطح نیز در غرب در راستای خشونت علیه زنان آماری ارائه می دهد که نشان از فاجعه در خصوص آنهاست و آمار سازمان ملل و بهداشت جهانی نیز در این زمینه صحبت هایی بحرانی دارد.

طی تحقیقاتی که در کشور انگلستان انجام دادند مشخص شد که زنان در غرب در منجلاب افتاده و دست و پا می زنند و می خواهند بقیه را در این منجلاب بکشانند تا تمام دنیا دچار مشکل شوند. در جهت فرهنگی نیز زنان دچار ضعف بوده و سایت های خبری مانند سی ان ان و بی بی سی نیز در این خصوص صحبت های بسیاری کرده است.

۲۹ درصد از فرزندان در غرب در خانه کشته می شوند

*تسنیم: رهبر معظم انقلاب در راستای شغل روسپی گری و نا امنی زنان در غرب صحبت کردند در این خصوص توضیح دهید؟

*روح افزا:آمار سازمان ملل نشان می دهد که ۲۹ درصد از فرزندان در غرب در خانه کشته می شوند درحقیقت خانه برای آنها ناامن ترین مکان است همچنین ۳۱ درصد فرزندان توسط پدرها و ۳ درصد توسط افراد غیراز پدر و مادر کشته می شوند.

در واقع ۶۰ درصد فرزندان به دست پدر و مادران کشته می شود که این خود یک بحران جدی است همچنین زنان در غرب دچار عدم ثبات عاطفی بوده و از سوی خانواده عواطفی دریافت نمی کنند و آنها ازدواج را به رسمیت نمی شناسند چرا که با روابط نامشروع دارای فرزند شده و بعد به نتیجه می رسند که کنار یکدیگر زندگی نکنند.

۷۰ درصد مردم آمریکا زندگی خود را غیررسمی شروع می کنند

در سال ۲۰۰۷،۷۰ درصد مردم آمریکا زندگی خود را غیررسمی شروع می کنند. در واقع زنان و مردان با یکدیگر ازدواج می کنند دارای فرزند شده و بعد به این نتیجه می رسند که با یکدیگر تفاهم ندارند و با یکدیگر جدا می شوند به این شکل که به یکدیگر اطمینان ندارند.

میزان ضرب و شتم در آمریکا در خصوص زنان بسیار بالاست به این شکل که هر سه ثانیه یک زن مورد ضرب و شتم قرار می گیرد. درست است که در غرب شاهد قوانین بسیاری هستم اما هیچ کدام یک از آنها کارایی ندارد حتی قانون قصاص نیز ندارند و بیشترین مرگ و میرها به دلیل خیانت است.

خانواده در غرب هیچ ارزش و معنایی ندارد و آنها در مردابی پر از لجن که راه فرار ندارند، گیرافتاده اند. چرا که حد و حدود افراد در خانه رعایت نشده و آنها نگاه ارزشی به یکدیگر ندارند. در واقع مشکل آنها مشکل مالی نیست چرا که ۹۰ درصد از مشکلات آنها به دلیل خیانت و روابط ناصحیح فردی است؛ جوانان آنها زیر بار ازدواج نمی روند که این یک دستاورد منفی در آن کشورهاست. همچنین زن در غرب پناه گاه عاطفی نداشته و با روابط نامشروع زندگی خود را آغاز می کند که بعد از ۱۵ سال زندگی به دلیل پایبند نبودن به اخلاق و زندگی از یکدیگر جدا می شوند.

پیشنهاد ازدواج در غرب غیرقابل باور است

پیشنهاد ازدواج در کشورهای غربی غیرقابل باور است چرا که مردها زیربار ازدواج نمی روند. وقتی در غرب زن طلاق می گیرد، ۵۰ درصد دارایی به او می رسد که مردها این را به ضرر خود دانسته و تن به ازدواج نمی دهند، ولی در اسلام روابط عاطفی و موضوع خانواده بسیار برآن تأکید شده است و زنان قبل از ازدواج با مردان در ارتباط نیستند. و در طی زندگی و ازدواج روابط عاطفی میان آنها شکل می پذیرد. ولی در غرب رابطه ها دچار ملقمه ای سخت شده است که عدم ثبات در آنجا موج می زند و آسیب پذیری در زنان غرب بسیار است.

باید بگویم موضوع ازدواج باعثمی شود آسیب ها از زن دور شده و با توجه به بررسی هایی که شکل گرفته است اثر ازدواج در ثبات عاطفی زن بسیار موثر است. ازدواج حق طبیعی هر فرد است و در قرآن به آن تأکید بر تکمیل شدن دین است.

مسابقه دلبری در غرب از سوی زنان

*تسنیم: وضعیت زن در غرب چگونه است؟

*روح افزا:در غرب مسابقه ای برای دلبری افراد از سوی زن وجود دارد که افراد بعد از موفق نشدن سرخورده می شوند در حقیقت مشکلات زنان اقتصادی نیست بلکه آنها درآمد خوبی دارند ولی پایگاه عاطفی مناسبی نداشته و این امر در خصوص مردان نیز به این شکل است. چرا که زنان در غرب به عنوان ابزار جنسی محسوب می شوند. زنان در غرب خود را بزک می کنند و حتی در تبلیغات ماهواره ای از آنها برای فروش بیشتر استفاده می کنند که این به عنوان استفاده ابزاری از زن است.

در برنامه های اجتماعی کشورهای غربی ما مشاهده می کنیم که آنها از عدم ثبات رابطه بین زن و مرد رنج می برند در واقع برنامه های مختلفی پخش می کنند تا بتوانند ارتباط زن و مردم را بیشتر کرده و خانواده پررنگ شود. در واقع جوانان در غرب نه محبت می بینند و نه الگوی مناسبی دارند. بنابراین دچار عدم ثبات عاطفی و تربیتی هستند چرا که پایگاه تربیتی ندارند.

سن خودکشی به ۸ سال رسیده است

با وجود مشکلات بسیار در غرب ما شاهد سن خودکشی افراد به ۸ سال هستیم که در برخی مواقع مادر برای اینکه مجدد ازدواج کند و با وجود اینکه مشکل اقتصادی ندارد دست به جنایتی مانند کشتن فرزند خود می کند تا بتواند مجدد ازدواجی داشته باشد. وقتی این موضوعات را بررسی می کنیم که کپی و الگوگرفتن از غرب به نفع نیست چرا که دستاورد آنها کاملا مشخص است.

*تسنیم: در خصوص مشکلات زنان در غرب بیشتر توضیح دهید؟

*روح افزا:افراد در غرب دچار منجلاب شده و ما چرا نمی خواهیم بپذیریم که آنها روابط خانوادگی ندارند و خودشان نیاز به کمک ما دارند.

بحثهای فمینیستی در غرب بسیار زیاد است که اگر بخواهیم به طور علمی آن را بررسی کنیم متوجه می شویم که آمار سازمان ملل ناشی از کشته شدن فرزندانی است که توسط مادران از بین می روند و این آمار علمی است و حقیقت دارد.

سالانه ۴۳ درصد افراد زیر ۱۸ سال در غرب سقط جنین می کنند که این خود سرطان زنانه را به دنبال دارد و این امور به دلیل شکست عاطفی است.

در غرب افراد مسابقه ای برای دیدن و خودنمایی دارند تا بتوانند مردان را جذب کرده و رابطه عاطفی داشته باشند.

رابطه صحیح در خیابان تعریف نمی شود بنابراین ازدواج زن و مرد دارای قوانینی است که در غرب الگوی اشتباهی را پیشی گرفتند که این امور باعثشده اکنون مردان و زنان در غرب از قرص های انرژی و… استفاده کنند. در واقع نیاز طبیعی آنها به یک بیماری تبدیل شده است.

در اسلام حق و حقوق زن و مردم مشخص است و زنان و مردان به غیر از حق دارای تکالیفی هستند که در غرب به این شکل نیست؛ در اسلام حتی فرزند نیز دارای تکالیفی است و حقوق خانواده و روابط متقابل کاملا تعریف شده است.

از سوی امام سجاد(ع) رسالت خانواده و حتی تکالیف گیاه و کوچترین اجزا در بشر تعریف شده است که بنده در سفری به انگلستان در راستای امام سجاد(ع) و صحبت هایشان در خصوص خانواده صحبت کردم افراد به دنبال ایمیل امام سجاد(ع) می گشتند. چرا که مطرح می کردند چرا بشریت از این صحبت ها محروم است و چرا نمی توانیم از صحبت های این پرفسور استفاده کنیم که بنده برای آنها توضیح دادم که این یکی از امامان ماست که در اسلام از صحبت های آن استفاده می کنیم و ایشان کتاب در زمینه خانواده دارند.

ما اگر می خواهیم دنبال حل مسائل زنان باشیم نباید به دنبال الگوگرفتن از غرب برویم.

دختران در غرب برای حفظ اندام سوء تغذیه می گیرند

براساس سازمان ملل دختران در غرب به دلیل حفظ اندام خود و مدل بودن سوء تغذیه می گیرند و در ۴۰ سالگی می میرند. بسیاری از این دختران که در سایت ها مشاهده می کنیم باعثاز بین رفتن بسیاری از زندگی ها شدند و آمار از بین رفتن زندگی ها توسط این افراد بسیار بالاست.

اگر غرب داعیه دار این موضوع است باید بداند که حقوق زنان استفاده ابزاری از آنها نیست؛ تقریبا ۲۰ تا ۳۰ درصد زنان در غرب کمتر حقوق می گیرند چرا کسی اینجا صدایش درنمی آید همچنین کشتن زن ها در اروپا بیشتر از کشورهای عربی است. ولی کسی در این راستا صحبتی نمی کند.

در دین مبین اسلام حتی برای کبودی کوچک بر بدن انسان ها چه زن چه مرد دیه درنظر گرفته شده است که این در غرب وجود ندارد.

اکنون از بین بردن خانواده ایرانی از سوی ماهواره ها نشانه گرفته شده است و آنها درآمد بسیاری هزینه می کنند تا به این هدف برسند.

زن در خانواده انسان ساز است ولی در غرب زن انسان ساز در خانواده وجود ندارد و شغل روسپی گری در آنجا بسیار بوده و مشکلات بسیاری را به وجود آورده است که حتی رئیس جمهور سابق آمریکا در خصوص شغل روسپی گری در آمریکا کتاب نوشته است و موضوع را وحشتناک دانسته است.

استفاده از تصاویر زنان در غذای گربه

در غرب حتی بر روی غذای گربه عکس مستحجن زن را برای فروش بیشتر استفاده می کنند. در واقع برای تبلیغات خود از زن به عنوان ابزار استفاده کرده و زنان پناهگاه عاطفی ندارند.

اکنون دختران و پسران باید بدانند که رابطه عاطفی را در خیابان ها نمی توانند بدست آورند و دچار آسیب خواهند شد اینکه تکنولوژی پیشرفت کرده ربطی به روابط خانوادگی ندارد.

چرا غرب دنبال مغزهای کشور است و آنها را جذب می کند. چرا خودش از افراد کشور خود در این زمینه استفاده نمی کند. که این خود نشان دهنده مشکلات در غرب است چرا که افراد دچار سردرگمی یا عدم ثبات اخلاقی هستند.

شیطان پرستی یکی از گرایش هایی است که در غرب وجود دارد و در حقیقت انسان جایگاه خود را در غرب گم کرده است.

راه اندازی بانک دی ان ای برای پیدا کردن هویت فرزندان در غرب

در غرب هر فرزند ۵ پدر دارد که بانک دی ان ای در غرب به دلیل اینکه فرزندان پدران خود را پیدا کنند وجود دارد در واقع در غرب بانک دی ان ای به دلیل روابط غلط زنان و جنسیتی شدن آنهاست.

روابط دختر و پسر در غرب در دوران دبستان آزاد است و سقط جنین در زمان نوجوانی از سوی افراد رخ می دهد و روابطشان با یکدیگر پایدار نیست.

در مجلات غربی موضوعات و مشکلات حقوق زنان و خیانت ها مطرح است که نشان می دهد برخی افراد بعد از اختلاف با همسر خود به مشروب فروشی رفته و دنبال رابطه دیگری می گردند و بعد از فرزند دار شدن نمی دانند که فرزندشان برای چه شخصی است در حقیقت باید بگوییم که معلوم نیست چه تعداد دایی، خاله، فرزند در این میان گم شده است.

زن در غرب گم شده است

حتی جوکی که در غرب وجود دارد به این معنا است که مردی در میدان شکلات پخش می کند که شاید در میان بچه ها یکی فرزند او باشد؛ حتی کارگردان آمریکایی نیز در ۶۰ سالگی هویت خود و پدرش را پیدا کرد در واقع نه تنها هویت افراد بلکه زن در غرب گم شده است.

*تسنیم: در خصوص جایگاه زنان در غرب و خانواده بگویید؟

*روح افزا:جایگاه دختران و زنان در غرب چه شده است. دختران برای جلب مشتری به عنوان بازیچه و ابزار قرار گرفته و با پوشیدن لباس نامناسب به دنبال یکی می دوند تا نگاه و رفتار آن را داشته باشند در واقع زنان در غرب به دنبال نگاه و رفتار افراد التماس می کنند.

اینکه کشور ما بخواهد در این زمینه الگوبرداری کند نادرست است چرا که ما خانواده داشته و دارای محبت پدر و مادر هستیم. زیبایی دختران و زنان به ظاهر نیست بلکه در وقار و رفتار آنهاست و در درون زنان توانمندی های بسیاری وجود دارد که می توان از آن استفاده کرد.

هویت زن غربی گم شده است و راه خود را پیدا نمی کند چرا که الگویی نامناسب دارد و راه نجات آنها بسیار سخت است.

من در سفری که به انگلستان داشتم یکی از زنان که پرفسور نیز بود به من گفت شما بسیار خوشبخت هستید چرا که زنان مسلمان تمام مراحل زندگی خود را تنها با یک مرد شریک هستند و فرزندانشان از یک مرد است. ولی من چندین بار تصمیم به ازدواج گرفتم ولی نتوانستم ازدواج کنم و دچار مشکل شدم و هنوز شانه ای پیدا نکردم که سرم را بر روی آن بگذارم و مردی تکیه گاه و پشتوانه با اطمینان من باشد و من را برای تنها برای خودم و نه موقعیت و جنسیتم بخواهد.

محروم بودن زنان از مهریه و نفقه در غرب

*تسنیم: در خصوص حقوق زن در کشور ما و غرب توضیح دهید؟

*روح افزا:در مقام مقایسه باید بگوییم زنان از دیه برخوردار نبوده و حتی از ارثیه نیز بی بهره اند. حتی از مهریه و نقفه محروم هستند.

اگر می بینیم که دیه زن نصف مرد است به این دلیل بوده که بعد از مرگ مردان تمام دیه آن به زن تعلق می گیرد بنابراین این باعثمی شود که اقتصاد خانه را زن بتواند بچرخاند و ضربه اقتصادی نخورد. همچنین زنان در کشور ما نفقه، مهریه، اجرت المثل و دیگر مزایا را بهره مند هستند که در غرب به این شکل نیست.

زنان در کشور ما حق شیردهی دارند ولی در غرب زنان به عنوان ابزار بوده و پناه گاه عاطفی ندارند و این مزایایی که گفتیم را دارا نیستند و میزان فشار کاری آنها مانند مردان است و دچار سختی و تنهایی هستند و از خانواده بی بهره اند.

به نظر بنده زن نباید دغدغه مادی داشته باشد و زن باید تنها به تربیت و حضور صحیح در اجتماع بپردازد. درست است در کشورهای غربی کمک دولت وجود دارد ولی روابط عاطفی و خانوادگی در آنجا تأمین نمی شود. در اسلام ظرافت روحی و عزت زن در نظر گرفته شده است و حضرت زهرا(س) بعنوان الگوی زنان مطرح هستند که زنان می توانند حضور اجتماعی داشته و در خانواده نقش مادری را ایفا کنند و دغدغه مالی نداشته باشند.

دولت اگر می خواهد حق و حقوق زن رعایت شود مدل اسلامی را رعایت کند

دولتها اگر می خواهند حق و حقوق زن رعایت شود، مدل اسلامی را رعایت کنند.

در غرب موضوع حجاب حتی برای فرد ۹ ساله نیز دچار اشکال است و مورد خشونت قرار می گیرد. ما در غرب شاهد این امر هستیم که فردی سه ساله نیز مورد اذیت و آزار قرار گرفته و دختر سه ساله خودفروشی می کند.

زن با نگاه دلباخته می شود و ذهن آن درگیر می شود بنابراین نگاه زن باید از مرد گرفته شود تا دچار شکستگی نشوند.

*تسنیم: در کشور اسلامی مثل عربستان ما دچار تضعیف جایگاه زنان هستیم در این خصوص توضیح دهید؟

عربستان بله قربانگوی آمریکاست

*روح افزا:عربستان به نظر بنده کشور اسلامی نیست چرا که تکفیری ها در آنجا وجود داشت و آنها بله قربانگوی آمریکا هستند؛ در کشور عربستان که به شما به آن مسلمان می گویید میزان فساد بالاست و آنها به راحتی نفت را به آمریکا و اسرائیل می فروشند و حقوق زنان یکی از پایمال شدن اقدامات و حقوق زنان توسط آنهاست.

کشور عربستان مدل اسلامی است ولی مدل اساسی اسلام قرآن است چرا که در عربستان بسیاری از زنان و مردان در عربستان دچار مشکلات بسیاری هستند. در عربستان ما شاهد کانال های مستهجن بسیاری هستیم که افراد عربی پوشش نامناسب نیز دارند. ماباید الگویی مانند حضرت زهرا(س) را مدنظر قرار دهیم و بدانیم که قرآن کریم برای زنان محدودیت و محرومیتی قائل نیست و سوارکاری را به دلیل اینکه اندام زن مشخص می شود نادرست دانستند ولی ماشین سواری را ایرادی نمی دانند و اینکه در عربستان زنان حق رأی ندارند و نمی وانند رانندگی کنند یک محرومیت و پایمال شدن حق آنان است که مطلوب است ما در خانواده به طور ریشه ای مدل اسلامی را اجرا نکرده ایم چرا که مادران و پدران باید با اسلام آشنا شوند و دختران را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

دختران اگر بدانند که با آرایش غلیظ در زندگی افراد دیگر چه تأثیرمنفی دارند به این شکل هیچگاه و بزک کرده به خیابان نخواهند آمد. چرا که روحیه آنها بسیار لطیف است و نمی خواهند ظلم کنند.

رابطه عاطفی و دلبستگی خانوادگی در کشور ما بسیار زیاد بوده و ما باید برای افزایش جایگاه زنان بیش از پیش اقدام کنیم. همچنین در صدا و سیما باید اثرات نگاه نامحرم و آسیب های آن تبیین شود تا مشکلات جزئی نیز در خانواده ها و جامعه ما حل شود بهترین رشد در قالب خانواده وجود دارد و نباید در خیابان ها به دنبال رشد عاطفی بگردیم در حقیقت فرزندان ما باید در خانواده از عشق و محبت والدین بهره برده تا به دنبال عاطفه در بیرون از منزل نگردند.

جامعه شناسان بیایند رابطه صحیح دختر و پسر را تبیین کرده و در این خصوص برنامه ای در صدا وسیما داشته ابشند همچنین دررابطه با بحثحجاب باید ابعاد آن تعریف شود که البته ما در قرآن در خصوص حیا و حتی راه رفتن زن نیز مطالبی ارزشمند داریم که باید از آنها استفاده کنیم.

اگر زن یا مردی به دنبال زن و مرد طیب است باید ابتدا خودش طیب باشد.

زنی که دچار رابطه عاطفی در بیرون از منزل می شود به همین ترتیب بر فرزند خود آسیب وارد می کند ونمی تواند مادر خوبی باشد چرا که او انسان ساز خوبی نخواهد بود.

خداوند زیبایی را به فرد داده که باید از آن به جا مصرف کرد و برای همسر خود در منزل آن را آراست. و همچنین استفاده از زینت آلات و آرایش و نظافت از مواردی است که در منزل برای همسر خود صورت گیرد.

جای خرج کردن زیبایی زن در خانه است

جای خرج کردن زیبایی و محبت زن در خانه است نه در محل کار در واقع اگر فردی زیبایی و محبت را بیرون از منزل خرج کند در خانواده دچار طلاق عاطفی می شود بنابراین عفت و حیای زن باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد و آن را حفظ کند.

مهارت زندگی زیبا و با حیا بودن و با عفت بودن را باید یاد فرزندان دهیم.

*تسنیم: در راستای به تأخیر افتادن ازدواج نظرتان چیست و علل این امر چه بوده است؟

*روح افزا:به تأخیر افتادن ازدواج به دلیل این است که افراد در بیرون از منزل از عشق و محبت که آن را حوس نام می بریم سیراب می شوند و دیگر تمایلی به ازدواج نخواهند داشت که در این زمینه باید افراد برنامه های متفاوتی تبیین کنند تا جوانان در رداستای ازدواج و فواید آن بیشتر بدانند. همچنین در راستای حجبا نیز باید بدانیم حجاب تنها پوشش نیست بلکه فواید بسیاری دارد.

حتی آدم نیز زمانی که حوا را خواست ابتدا از خدا اجازه گرفت و خدا مطرح کرد که باید هوا را از او خواستگاری کند بنابراین زن اولین بار از سوی خداوند خواستگاری شده است و مقام بالایی دارد بنابراین مرد به خواستگاری زن می رود و این روش درست است.

در برخی از کشورها زنان به خواستگاری مردان می روند که این امر به مرور تبعات بسیاری دارد و عزت زن پایین می آید.

چرا از عفت و الگوی حضرت زهرا(س) استفاده درست نمی کنیم و اکنون فیلم ای خارجی غذای ذهن ما شده اند. به نظر بنده باید حضرت زهرا(س) به عنوان الگو قرار داده و انتخاب همسر نیز زیرنظر خانواده و درچارچوب خانه باشد تا شکست عاطفی برای دختر و یا پسر بوجود نیاید و مشکلات و طلاق کاهش یابد.

گاهی مشاوره غلط زندگی ها را خراب می کند بنابراین در این زمینه باید اقدامات جدی صورت گیرد و جامعه شناسان بدانند که وظیفه شان چیست و دولت و وزارت ورزش و جوانان و شورای انقلاب فرهنگی در این زمینه گام بردارد.

خانواده در اسلام بسیار پررنگ است و غرب در تلاش است تا آن را تضعیف کند بنابراین ما باید در این زمینه گا های موثری برداریم تا جایگاه زن و خانواده در کشور افزایش یابد و ما شاهد افزایش ازدواج و کاهش طلاق نیز باشیم.

گفت وگو از انسیه آبشاری

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار