|
|
کدخبر: ۱۶۴۹۶۸

یک کارشناس بازار سرمایه:

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بانک ها کم ریسک ترین و پرسودترین خط اعتباری را برای خرید سهام در اختیار سرمایه گذاران می گذارند که بهترین روش برای مثبت کردن بازار است.

به گزارش گروه " رسانه های دیگر "خبرگزاری تسنیم، حسین خزلی خرازی به باشگاه خبرنگاران افزود: بانک ها کم ریسک ترین و پرسودترین خط اعتباری را برای خرید سهام در اختیار سرمایه گذران می گذارند که بهترین روش برای مثبت کردن بازار است.

وی اظهار داشت: به هر حال متداول ترین و مهم ترین اقدامی است که دولت ها در بازارهای مالی پیشرفته دنیا برای نجات بورس و جلوگیری از افت بیشتر انجام می دهند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: این خطوط اعتباری ابتدا از طریق بانک مرکزی به بانک ها و سپس از طریق بانک ها بین کارگزاران بورس ایجاد می شود و سرمایه گذارانی که از این خطوط استفاده می کنند هیچ مشکل اصل و فرع سود ندارند.

خرازی تأکید کرد: ما ۲۷ بانک خصوصی و دولتی داریم که اگر هر بانکی ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هم در اختیار بانک خویش یا کارگزاران قرار دهند رقم بزرگی نیست بلکه در واقع شوک مثبتی برای بازار سرمایه می تواند باشد.

وی در پایان یادآور شد: وقتی بازار به هر دلیل منفی شود افراد را به تحریک برای خرید این خطوط اعتباری تشویق و تحریک می کند که این کار مطابق دستورالعمل سازمان بورس صورت گیرد؛ که سرمایه گذاران تا دو برابر این مبلغ وثیقه می گذارند و بانک ها لازم نیست مبالغ کلان بگذارند و سرمایه گذارانی که از این خطوط استفاده می کنند برای پرداخت اصل و فرع سود خود مشکلی ندارند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار