|
|
کدخبر: ۱۶۴۹۹۳

معاون وزیر کار مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید امروز دست به دست هم دهیم که چرخه اقتصاد و تولید داخلی راه بیافتد و ما قول می دهیم که تشکلات کارگری را تقویت کرده و و در مسیر حل مشکلات تامین اجتماعی، درمان و بیمه کارگران حرکت کنیم.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاصفهان، محمدرضا سپهری شب گذشته در نخستین نشست با تشکل های کارگری و کارفرمائی استان اصفهان با بیان این که دولت در تلاش است که مشکلات موجود در بحثدرمان و تامین اجتماعی تشکل های کارگری را حل کند، اظهار کرد: مسائل و مشکلات زیادی در بخش کارگری و کارفرمائی وجود دارد، به ویژه در طرح فاز دوم هدف مند سازی یارانه ها، دولت در تلاش است که یارانه ها در بحثسلامت به کار گرفته شود و هم چنین در بحثبیمه تامین اجتماعی، داروخانه ها و بیمارستان به روز شود و بدهی ها پرداخت شود.

وی افزود: پرداخت یارانه از جیب کارگران وضع مطلوبی نیست و دولت هزینه هائی را در بخش سلامت بر اساس قانون بودجه باید بپردازد و بار مردم را کاهش دهد که وضعیت درمان بهبود پیدا کند و باید به دولت فرصت داد که بخشی از این مسائل را در سال ۹۳ و ۹۴ حل کند.

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سیاستگذاری در حوزه کار و اشتغال همانند دو بال یک پرنده است که یک بار انعطاف پذیری و دیگری بال امنیت و تامین اجتماعی است که انعطاف پذیری بازار کار به معنی قراردادهای موقت و کمرنگ شدن نفش بیمه است و از طرفی نیز بحثبیمه تامین اجتماعی مطرح است که باید بین این ۲ تعادل ایجاد شود که این کار ساده ای نیست.

وی با اشاره به بحران ورشکستگی صندوق های بازنشستگی در کشورهای اورپائی بیان کرد: امروز ما در فرانسه، اسپانیا و اکثر کشورهای اروپائی شاهد تظاهرات کارگران به دلیل ورشکستگی صندوق های بازنشستگی هستیم، اگر ما می خواهیم به این مرز از بحران نرسیم لازم است که عاقلانه بیندیشیم، در ۸ سال گذشته ۸ رئیس عوض شد که تنش های بسیاری را پدید آورد و اکنون ما در اکثر صندوق های بازنشستگی با بحران منابع روبرو هستیم.

سپهری افزود: بدهی دولت به صندوق های بازنشستگی نباید با تصویب مصوبه های جدید افزایش یابد، این در حالی است که ما در شرایط رکود تورمی به سر می بریم، دولت باید با تسهیل فضای کسب و کار و امنیت سرمایه گذاری به رونق چرخه کسی و کار کمک کند و باید به دولت فرصت داد که شرایط کشور را در این مسیر فراهم کنیم.

وی با بیان این که در شورای عالی کار افزایش حقوق کارگران را ۲۵ درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: با توجه به نام گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، باید تلاش شود که اقتصاد مردم محور و دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی تقویت شود، وزارت خانه تصمیم دارد که تعاونی ها را به عنوان تشکلان مردمی حمایت کتد و گفت وگوی میان دولت، کارفرما و کارگر را نهادینه کند.

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که با توجه به ۴ و نیم میلیون دانشجوئی که در مسیر دانشگاه در حرکت هستند و به بازار کار رسیده اند، باید سالانه یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کنیم، اظهار کرد: با رشد ۱ تا ۱.۵ درصد اشتغال، امکان ایجاد شغل وجود ندارد، باید کمک کرد که شرکت های دانش بنیان شکل گرفته و از واردات کالاهای بی رویه و مصرفی به داخل جلوگیری شود و زیر ساخت های کشور نیز در این زمینه اصلاح شود.

وی افزود: در زمینه واردات سیاست های خوبی اتخاذ شده که به نفع صنعت و واحدهای تولیدی کشور است که باید به دولت فرصت داد و انتظارات را سطح بندی کرد.

سپهری با بیان این که کارگران همیشه در همه عرصه های انقلاب و دفاع مقدس پیش گام بودند و نقش موثری را ایفا کردند، تصریح کرد: باید امروز دست به دست هم دهیم که چرخه اقتصاد و تولید داخلی راه بیافتد و اگر روابط با کشورهای منطقه بهبود پیدا کند، می توان در این کشورها فرصت شغلی ایجاد شود و ما قول می دهیم که تشکلات کارگری را تقویت کرده و در مسیر حل مشکلات تامین اجتماعی، درمان و بیمه کارگران حرکت کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار